تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801903
شناسه : 3801903
تاریخ :
شهید «سیدحسن نصرالله» فاقد تعلقات دنیوی بود اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید «سیدحسن نصرالله» همواره ذوب در ولایت، شجاع، مومن و فاقد تعلقات دنیوی بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی بعدازظهر چهارشنبه در اجتماع بانوان «لبیک یا خامنه‌ای» که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: شهید سیدحسن نصرالله بسیار شجاع و مطیع امر ولایت فقیه بود و در این مساله هیچ گاه تمرد نداشت.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: شهید سید حسن نصرالله مصداق بارز مالک اشتر در زمان امروز است و امیرالمومنین (ع) همانطور که فرمود مصداق من نزد پیامبر (ع)، مصداق مالک نزد من است.

سخنران حرم بانوی کرامت ابراز کرد: مالک اشتر ویژگی‌های بارزی داشت که سید مقاومت هم از این خصلت‌ها برخوردار است و امام علی (ع) در خصوص مالک فرمودند که ایشان عبدالله است و مطیع خاضع و قاطع بود.

وی ادامه داد: ایرانی‌ها دارای خصلت‌های ویژه‌ای از جمله داشتن اسطوره‌های تاریخی و دینی، اعتقاد به منجی و ولایت فقیه است و غربی‌ها نیز به آن معترف شده‌اند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت‌مداری شهید سیدحسن نصرالله برگرفته از ایمان او بود و ایشان با اطاعت از ولایت فقیه امور خود را پیش می‌برد.

حجت الاسلام مؤمنی تصریح کرد: شهید سید حسن نصرالله همچون مالک اشتر ذوب در ولایت امیر المومنین (ع)، شجاع، همیشه حاضر در میدان بدون هراس از جبهه باطل، پر تلاش، مجاهد و دشمن شناس بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: تعابیر مقام معظم رهبری در خصوص شهید سیدحسن نصرالله بسیار عمیق و قابل تأمل است، چراکه او را مجاهد کبیر، فراتر از یک شخصیت و رهبری مدبر فاقد تعلقات دنیوی خواندند.

وی افزود: دشمن از روی عجز و ناتوانی احساس رعب و وحشت می‌کند و فقط جنگ روانی و نیابتی غیر متقابل راه می‌اندازد و باید مقابل او بایستیم.

سخنران حرم بانوی کرامت اذعان کرد: امروز باید مطیع امر ولایت و رهبری باشیم و در مقابل جبهه کفر یعنی اسرائیل کوتاه نیاییم و به این باور داشته باشیم که وعده خدا حق است و اسرائیل نابود خواهد شد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به ما آموخت که همواره باید در پی شهادت و حق باشیم، خاطرنشان کرد: امروز بیرق اسلام و اهل بیت (ع) در هیچ کجای دنیا به اندازه جمهوری اسلامی ایران بلند نیست و باید مفتخر به این امر باشیم.