تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3801819
شناسه : 3801819
تاریخ :
پیشرفت باورنکردنی خودروسازی که همزمان با ایران‌خودرو متولد شد اقتصاد ایران: هیوندای به‌تازگی از دستاورد بزرگی در میزان فروش و تولید خودروهای خود خبر داد و اعلام کرد که طی بیش از نیم قرن ۱۰۰ میلیون خودرو تولید کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرآنلاین: هیوندای روز یکشنبه اعلام کرد که از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۶۷، صد میلیون خودرو در سطح جهانی ساخته است. برای جشن گرفتن این دستاورد، هیوندای صد میلیونمین خودروی خود، یک دستگاه آیانیک ۵ کاملاً برقی را به مالک جدید خود تحویل داد.

هیوندای در سال ۱۹۶۷ تأسیس و در ۱۹۶۸، اولین کارخانه تولیدی آن واقع در اولسان کره جنوبی راه‌اندازی شد. هیوندای این کارخانه را به عنوان محل تولد توسعه صنعت خودرو کره توصیف می‌کند که اولین خودروی تولید انبوه این کشور، یعنی پونی را تولید کرده است. این کارخانه در حال حاضر می‌تواند سالانه ۱٫۶ میلیون خودرو تولید کند.

جالب است بدانید که ایران‌خودرو و هیوندای و به‌طور کلی کره‌جنوبی، تقریبا در یک بازه زمانی شروع به تولید خودرو کرده و هم‌سن هستند. با در نظر گرفتن این واقعیت، دستاوردها و تولیدات این دو خودروساز زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت بوده و در حال حاضر اعتبار جهانی هیوندای بسیار بیشتر از قبل شده است. هیوندای با رهبری و هدایت‌ برندهای دیگری مانند کیا و جنسیس، به شهرت و اعتبار خود بیش از پیش افزوده است.

پیشرفت باورنکردنی خودروسازی که همزمان با ایران‌خودرو متولد شد

هیوندای از دهه ۱۹۶۰ تاکنون بسیار گسترش یافته است. این خودروساز در عرض ۵۷ سال، کارخانه‌هایی در جمهوری چک، هند، ترکیه و ایالات متحده افتتاح کرد. شگفت‌انگیز است که این برند تا سال ۲۰۱۳ (۴۶ سال پس از تأسیس)، به تولید ۵۰ میلیون دستگاه خودرو دست یافت. از آن زمان، تنها ۱۱ سال طول کشید تا این رقم دو برابر شود.

شرکت هیوندای موتور هم‌اکنون دارای ۷ مرکز تحقیق و توسعه برای بازارهای بین‌المللی خود می‌باشد که ۳ مرکز آن در کره جنوبی، یک مرکز در آلمان، یک مرکز در ژاپن و یک مرکز نیز در کشور هند مستقر است. بزرگ‌ترین مرکز تحقیق و توسعه این شرکت نیز در ایالت کالیفرنیا قرار دارد و فعالیت‌های این مرکز تنها بر تولیدات هیوندای موتور در بازار ایالات متحده آمریکا متمرکز است. اروپا، آمریکا، آسیا و غیره از جمله مقاصد صادراتی این خودروساز هستند.

رسیدن به تولید انباشته ۱۰۰ میلیون خودرو، یک نقطه عطف معنادار برای هیوندای است. در حالی که این شرکت سابقه قوی و طولانی‌مدت در زمینه خودروهای پرفورمنس و قوی ندارد، اما می‌شود توانایی آن را برای ورود به دنیای خودرو و تبدیل شدن به یک غول در این صنعت تحسین کرد.