تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3801788
شناسه : 3801788
تاریخ :
دفاتر اسناد رسمی و آیین دادرسی سردفتران رتبه‌بندی می‌شوند اقتصاد ایران: رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ضمن تأکید بر لزوم انتظام‌بخشی رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی و آیین دادرسی سردفتران گفت: دفاتر اسناد رسمی در ۳ گروه عالی، خوب و ضعیف طبقه‌بندی خواهند شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسن بابایی؛ رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشستی که با موضوع بررسی رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی و آیین دادرسی سردفتران تشکیل شده بود، اظهار کرد: در مورد رتبه‌بندی دفاتر اسناد نیازمند بررسی بیشتر و عینی کردن شاخص‌های ارزیابی هستیم.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی در تقسیم اسناد و شناسایی سردفتران متعهد و قانونمند به مردم مؤثر واقع می‌شود و آنها می‌توانند در مراجعات ثانوی با عنایت به این رتبه‌بندی تقاضای خود را مطرح کنند.

بابایی گفت: این رتبه‌بندی از سویی می‌تواند در تعیین جایگاه شغلی آینده سردفترنیز مؤثر باشد و قطعاً عامل خوبی برای انتظام‌بخشی به سردفتران خواهد بود. در این نظام رتبه‌بندی دفاتر اسناد رسمی در سه رتبه عالی، خوب، ضعیف قرار خواهند گرفت که امیدواریم تا پایان مهرماه بررسی‌های نهایی آن انجام شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین درباره آیین دادرسی سردفتران در دادسرا، دادگاه و اجرا گفت: در اجرای احکام سردفتران مهم‌ترین مسأله این است که احکام آنها از وقوع تخلفات تا اجرای حکم باید در سامانه‌ای که طراحی می‌شود مورد نظارت قرار بگیرد.

معاون رییس قوه قضاییه بیان کرد: یکی از دلایل تخلفات برخی از سردفتران به همین دلیل است که در اجرای حکم بعضاً کوتاهی می‌شود و آثار آن برای مردم مشخص نیست.

وی افزود: این اجرای حکم برای سردفترانی که مرتکب تخلف شده‌اند باید در جایی مثل سایت سازمان یا کانون سردفتران انتشار یابد، لذا لازم است سامانه‌ ویژه‌ای طراحی شود تا از لحظه تخلف تا اجرای حکم پیگیری شود.

بابایی اضافه کرد: هر اقدامی که موجب تضمین حقوق مردم باشد را با قاطعیت پیش خواهیم برد.

انتهای پیام/