تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801763
شناسه : 3801763
تاریخ :
استفاده از نیروهای بومی اولویت شرکت‌های نفتی دهلران باشد اقتصاد ایران: ایلام-دادستان ایلام گفت: استفاده از نیروهای بومی اولویت شرکت‌های نفتی دهلران باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوهاب بخشنده ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه دادستان دهلران و نشست شورای اداری این شهرستان، با تبریک اجرای عملیات موشکی سپاه و نیروهای مسلح با عنوان وعده صادق (۲)، گفت: در این عملیات نشان دادیم رژیم جعلی صهیونیستی، با وجود فاصله زیاد، در دسترس ما قرار دارد.

وی با بیان داشت: این عملیات اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد و هم بر اساس قوانین بین‌المللی در راستای دفاع مشروع انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: شهرستان دهلران با وجود نیروهای توانمند و علمی که دارد، دارای ظرفیت‌های انسانی ارزشمند در حوزه قضایی است و این امر جای خرسندی است.

بخشنده به وسعت، ظرفیت‌های شهرستان دهلران در حوزه‌های نفت و گاز، کشاورزی اشاره کرد گفت: مسئولان اجرایی باید تلاش کنند مشکلات مردم را مرتفع کنند و این دادستانی به عنوان مدعی العموم هرجا کوتاهی ببیند قطعاً در بحث حقوق عامه با کسی تعارف ندارد.

وی به سند تحول دستگاه قضایی و بحث حقوق عامه اشاره کرد و گفت: پیگیری مسئولان شهرستان در بحث راه‌های دهلران با توجه به حجم تردد زوار در ایام اربعین از این شهرستان، یک موضوع و مطالبه به حق مردم است و ما هم از طریق مسئولان استانی و کشوری برای تکمیل زیرساخت‌های راه این شهرستان پیگیر هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام بیان داشت: راه اندازی کارخانه سیمان یکی از مطالبات مردم منطقه است و این دادستانی همگام با مسئولان اجرایی در راستای راه اندازی این پروژه پای کار بوده و با ید سرمایه‌گذار این کارخانه موضوع پای کار بیاید تا این کارخانه که نقش مهمی در تولید و اشتغال دارد راه اندازی شود.

بخشنده عنوان کرد: موضوع پتروشیمی دهلران هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم مسئولان اجرایی و داستانی در تلاش هستند تا این شرکت مجدد فعالیت خود را از سر بگیرد و ان. جی. ال دهلران هم باید اولویت جذب نیروی بومی در دستور کار خود داشته باشد.

وی به رفع تصرف اراضی ملی در دهلران هم اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام و ساخت و سازهای غیرقانونی متوقف شده و دادستانی با جدیت پیگیر حقوق عامه در این حوزه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام به قاچاق سلاح در این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: اعضای شورای تامین شهرستان به خوبی پای کار هستند و اقتدار خود را در مقابله با قاچاق اسلحه به خوبی نشان داده و پیشگیری‌ها و اقدام‌های لازم انجام شده و بر اساس گزارش‌های اعلامی، قاچاق سلاح کاهش چشمگیر یافته و قاچاق دام به صفر رسیده است.

بخشنده افزود: گران فروشی یکی از موضوعات مهم در شهرستان دهلران است که باید دستگاه‌های متولی پای کار بیایند و هیچ گونه کوتاهی در این راستا پذیرفتنی نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان ایلام ادامه داد: هدایت چشمه‌های آبگرم و جلوگیری از آسیب رسیدن به وسایل سرمایشی و گرمایشی مردم بر اثر متساعد شدن بخار گوگردی ناشی از این چشمه‌ها باید در دستور کار مسئولان باشد چرا که این امر خسارت جبران ناپذیری به وسایل مردم وارد می‌کند.