تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801761
شناسه : 3801761
تاریخ :
عباس نیلفروشان؛ اسطوره‌ای از جنس اخلاق و شجاعت در مسیر جاودانگی اقتصاد ایران: اصفهان-شهید عباس نیلفروشان اسطوره و دُر گرانبهایی بود که در صدف جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کمیاب و نایاب است و در اخلاق و رفتار و خدمت به خانواده و پدر و مادر زبانزد بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- ناشناخته بودن و گمنامی در بین عوام رسم دلدادگان و مجاهدان در راه خداست که با وجود توانمندی و استعدادهای چند بعدی و الگوی اخلاق و رفتار و ادب بودن اما همچون دُر گرانبهایی در صدف مستحکم نظام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت کمیاب و نایابند.

شهید سردار عباس نیلفروشان یکی از همین اسطوره‌های شجاعت و ایثار در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و ملی ایران است که با قلبی پر از ایمان و اراده‌ای محکم، زندگی خود را وقف دفاع از وطن و مردم کرده است.

به گفته پدرش او از ۱۳ سالگی با اضافه کردن یک سال به شناسنامه‌ای راهی جبهه و جنگ می‌شود و در مناطق کردستان و همجوار شهید چمران به مبارزه با کومله می‌پردازد. پس از آن در جنگ تحمیلی برای دفاع از کیان کشورمان در میدان‌های نبرد و در قامت معاون فرماندهان حضور می‌یابد.

حضورش در میدان‌های نبرد همواره منبعی از امید و دلگرمی برای هم‌رزمانش بود. شهید نیلفروشان به‌سان کوهی استوار در برابر طوفان‌های دشمن ایستاد و با خلوص نیت از هیچ تلاشی برای حفظ امنیت و استقلال ایران فروگذار نکرد. حاج مصطفی نیلفروشان از فرزندش به نیکی یاد می‌کرد و به خبرنگار مهر گفت: فرزندم در سال‌های اخیر در کنار شهید سید حسن نصرالله و فرماندهان دیگر برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین جنگید و حدود هفت سال در لبنان فرماندهی عملیات‌های مختلف را بر عهده داشت.

وی ادامه داد: در آخرین دیدارمان حال و هوای عجیبی داشت و همیشه وقتی به اصفهان سفر می‌کرد به گلستان شهدا می‌رفت. من و مادرش همواره با صبوری دعاگوی او بودیم و از خدا می‌خواهم حالا که خبر شهادتش آمده باز هم در فراق او به ما صبر دهد، بخصوص اینکه در سال‌های قبل ۲ پسر دیگرمان را نیز از دست دادیم.

عباس نیلفروشان؛ اسطوره‌ای از جنس اخلاق و شجاعت در مسیر جاودانگی

ذره‌ای از شور و شوق جوانی در شهید نیلفروشان کم نشد

محمد صادقی یکی از دوستان و همرزمان شهید نیلفروشان است که معتقد است شخصیت او قابل گفتن و نوشتن نیست و بسیار انسان وارسته و با اخلاق و ایمانی بود.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر ادامه می‌دهد: قبل از ماموریتش به لبنان حدود ۵ سال روزی چند ساعت کار مشترک داشتیم و از دوران جوانی او را می‌شناختم؛ اما نکته جالب شخصیت او این بود که هیچ گاه حس نمی‌کردم ذره‌ای از شور و شوق جوانی در کار او کاسته شده و همیشه با انگیزه و با اعتقاد کار می‌کرد و حتی نماز صبح را در دفتر کارش می‌خواند.

این همرزم شهید گفت: همیشه برای عملیات‌های سخت و مشکل داوطلب می‌شد و بعد از شهید زاهدی که برای رفتن انتخاب شد، حتی با وجودی که خانواده او در مشهد بودند اما بدون خداحافظی راهی لبنان شد. در واقع برای ادای تکلیف محیا بود و در مسیری که می‌رفت تردید نداشت و ثابت قدم بود.

عباس نیلفروشان؛ اسطوره‌ای از جنس اخلاق و شجاعت در مسیر جاودانگی

سنگرهای دفاعی ایران در سوریه و لبنان مستقر است

وی با اشاره به شبهاتی که مطرح می‌شود مبنی بر اینکه سوریه و لبنان به ما چه ارتباطی دارد که جوانان ما بروند و شهید شوند، گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی امنیت دارد و احساس اقتدار و پیشرفت دارید به برکت و تلاش اقدامات فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است که با وجودی که از مظلوم دفاع می‌کنیم اما در درجه اول از مرز خود دفاع می‌کنیم و سنگرهای دفاعی ایران در سوریه و لبنان مستقر شده است.

صادقی خاطر نشان کرد: شعار و حرکت جمهوری اسلامی برای مبارزه با استکبار در ابتدا در کشور خودمان و سپس به دنیا تسری پیدا کرده است و امروزه عامل استقلال طلبی کشورها به دلیل انقلاب امام (ره) بوده است و ایران را مقصر می‌دانند. در واقع مکتب اسلامی و شعارهای ارزشی که در دنیا صادر شده به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: بر اساس روایت‌ها این شهدای مقاومت اجر چندبرابری دارند و حاج عباس سه روز قبل از شهادت تماس گرفت و گفتند که حق مظلومان را خواهیم گرفت و خوشحال باشید که ما ساکت نمی‌نشینیم.

این همرزم شهید خطاب به پدر شهید نیلفروشان گفت: باید چند تبریک به شما گفت که فرزندتان در اوج دفاع از مظلومان و مسلمانان جهان به دست وحشی‌ترین انسان‌های روی زمین به شهادت رسیدند و حتی به دلیل نحوه شهادت نیز باید افتخار کرد.

عباس نیلفروشان؛ اسطوره‌ای از جنس اخلاق و شجاعت در مسیر جاودانگی

رأفت و محبت شهید برایم قابل توجه بود

دوست دیگر شهید نیلفروشان می‌گفت: در طی یک دهه آشنایی فارغ از بحث نظامی و دلیرمردهایی که این شهید داشت، رأفت و محبتی بی اندازه او برای من بسیار قابل توجه بود که حتی زمانی که در مأموریت بود و تماس می‌گرفت که جویای احوال پدر و مادر و خانواده خود شود.

وی می‌گفت با این همه مشغله اما خود را موظف می‌دانست که حق فرزندی خود را نسبت به پدر و مادرش ادا کند و همانند مولایمان امام علی (ع) در شب اهل عبادت و در روز اهل مجاهدت بود.

سردار جواد استکی نیز در وصف منش و اخلاق شهید نیلفروشان به خبرنگار مهر گفت: رأفت و مهربانی و اخلاق و رفتار حاج عباس بسیار ستودنی است و او یک معلم اخلاق بود و رزمنده‌ها به خاطر اخلاق او جذب می‌شدند.

وی ادامه داد: شهید نیلفروشان فرمانده‌ای شجاع با تدبیر و طراح بزرگی بود و در دوره دکتری با او هم کلاسی و هم نیمکت بودیم و نبوغ و قدرت استدلال و تیزبینی بی نظیری داشت و یادش همیشه در دل‌های ما جاودان خواهد ماند، چراکه او تجسمی از غیرت، ایمان و عشق به وطن بود.

به گزارش مهر، با وجود شهادت‌های پی در پی فرماندهان جبهه مقاومت و ادامه روند اقدامات وحشی‌گرایانه رژیم صهیونیستی اما ریشه‌های مقاومت و مقابله با ظلم و استکبار جهانی تنومند می‌شود و بی پاسخ نخواهند ماند که شامگاه سه شنبه جمهوری اسلامی ایران با حمله موشکی پاسخ درخوری را به رژیم منحوس اسرائیل داده است که با شادی مردم نیز همراه بود و این پیروزی‌ها قطعاً حق مسلم و ادامه روند مسلمان است.