تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3801636
شناسه : 3801636
تاریخ :
آغاز دور جدید فعالیت شورای ساماندهی مبادی زمینی مجاز کشور اقتصاد ایران: نخستین جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در دولت چهاردهم با تأکید بر تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کارگروه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در دولت چهاردهم با تأکید بر تحقق اهداف برنامه هفتم پیشرفت در وزارت راه و شهرسازی و به ریاست سرپرست تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان مسئول دبیرخانه این شورا برگزار شد.

این نشست باتوجه‌به اهمیت و ضرورت ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در راستای تحقق اهداف، تکالیف و وظایف تصریح شده در قانون برنامه هفتم پیشرفت با رویکرد تحول در ترانزیت کشور در وزارت راه و شهرسازی به‌عنوان دبیرخانه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور تشکیل شد.

حامد رضا حیدری سرپرست تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی و مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در خصوص نشست کارگروه این شورا اظهار کرد: در این جلسه مروری بر تکالیف برنامه هفتم و مفاد قانونی برنامه هفتم در ارتباط با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی تحولی در حوزه مدیریت زیرساخت‌ها و فرایندهای پایانه‌های مرزی صورت گرفت.

وی افزود: نقش و جایگاه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور و نسبت فعالیت‌های این شورا با ستاد ملی گذر نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و معرفی و سطح‌بندی چالش‌های پایانه‌های مرزی کشور در حوزه سیاست‌گذاری، فرایندی، نیروی انسانی و زیرساخت مرور شد.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور گفت: همچنین در این نشست بر نقش پراهمیت شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف برنامه هفتم پیشرفت تأکید شد.

وی ادامه داد: در این نشست همچنین مقرر شد که سازوکار پایش و ارزیابی مستمر تصمیمات شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور با همکاری اعضا تدوین شود تا ارزیابی اقدامات انجام‌شده به‌صورت موردی و با بازدید از پایانه‌های مرزی صورت گیرد.