تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3801585
شناسه : 3801585
تاریخ :
شرایط و نحوه ارسال مرسوله برای حمل بار به‌صورت زمینی اقتصاد ایران: عصر خودرو- حمل بار زمینی یکی از روش‌های متداول برای حمل داخلی و بین‌المللی مرسوله و انواع کالاهاست. این روش برای ارسال مرسوله‌های پستی و همین‌طور کالاهای سنگین نیز کاربرد دارد. در حمل بار زمینی، کالاها و مرسوله با استفاده از وسایل حمل مختلفی مانند کامیون و تریلی به نقاط مختلف ایران و جهان ارسال می‌شوند. کافی است بین مبدأ و مقصد، مسیر زمینی وجود داشته باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، حمل بار زمینی یکی از روش‌های متداول برای حمل داخلی و بین‌المللی مرسوله و انواع کالاهاست. این روش برای ارسال مرسوله‌های پستی و همین‌طور کالاهای سنگین نیز کاربرد دارد. در حمل بار زمینی، کالاها و مرسوله با استفاده از وسایل حمل مختلفی مانند کامیون و تریلی به نقاط مختلف ایران و جهان ارسال می‌شوند. کافی است بین مبدأ و مقصد، مسیر زمینی وجود داشته باشد.

اما آیا می‌دانید شرایط و نحوه ارسال مرسوله برای حمل بار به‌صورت زمینی چیست؟ آیا می‌دانید مرسوله‌ها به چه روش‌هایی قابل ارسال هستند؟ آیا می‌دانید بهترین و امن‌ترین روش برای ارسال مرسوله بعد از پست هوایی اکسپرس چیست؟

شرایط و نحوه ارسال مرسوله‌ پستی

برای ارسال مرسوله پستی روش‌های مختلفی وجود دارد که متداول‌ترین آن‌ها شامل پست هوایی، دریایی و زمینی است. روش پست هوایی یا پست اکسپرس بیشتر کاربرد دارد، چون زمان ارسال بسته‌ها به چند روز محدود خواهد شد.

نحوه ارسال مرسوله برای حمل هوایی

یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای ارسال مرسوله، روش حمل هوایی است. در روش حمل هوایی یا ارسال اکسپرس مرسوله پستی، کالاها به بخش پست فرودگاه ارسال شده و در آنجا فرایند اداری پذیرش بار برای حمل هوایی انجام خواهد شد.

نحوه ارسال مرسوله برای حمل بار زمینی

در روش حمل بار زمینی، مرسوله در کنار بارهای دیگر قرار گرفته و می‌تواند با وسایل حمل کوچک‌تری نیز ارسال شود. ارسال مرسوله با حمل زمینی، مدت طولانی‌تری در مقایسه با حمل هوایی زمان خواهد برد، اما این روش مزایای بسیار بیشتری در مقایسه با انواع روش‌های دیگر حمل هوایی، دریایی و ریلی دارد که در ادامه بررسی خواهند شد.

مزایای حمل بار زمینی

حمل بار زمینی برای ارسال مرسوله در مقایسه با روش‌های دیگر مزایای بسیاری دارد که به شرح زیر هستند. بنابراین، قبل از انتخاب روش حمل بهتر است پس از بررسی شرایط و نحوه ارسال مرسوله برای حمل بار به‌صورت زمینی، مزایای این روش را ارزیابی کنید.

هزینه‌های کمتر ارسال زمینی نسبت به ارسال هوایی

روش حمل زمینی برای ارسال مرسوله در مقایسه با روش حمل هوایی هزینه بسیار پایین‌تری دارد. هرچند که روش حمل زمینی به زمان بیشتری برای ارسال مرسوله در مقایسه با حمل هوایی نیاز دارد، اما درمقابل، هزینه آن قابل مقایسه با حمل هوایی نیست. لازم است بدانید که برای این روش حمل، باید بین مبدأ و مقصد ارسال مرسوله، مسیر زمینی فعال وجود داشته باشد.

دسترسی بالا به مسیرهای بین مبدأ و مقصد

وقتی بین مبدأ و مقصد، مسیر زمینی مناسبی وجود داشته باشد، وسایل حمل جاده‌ای دسترسی مناسبی به مسیرها داشته و می‌توانند بین شهرها و حتی کشورهای مختلف تردد کنند و مرسوله را به دست گیرنده برسانند. درواقع می‌توان گفت که دسترسی به مسیرهای فعال باعث می‌شود تا حمل بار زمینی بین هر مبدأ و مقصدی قابل انجام باشد.

ایمنی و امنیت بالاتر حمل بار زمینی

در ارسال مرسوله برای حمل بار به‌صورت زمینی، امنیت مرسوله حفظ خواهد شد؛ چون کالاها در حمل بار زمینی در تریلی یا کامیونی قرار می‌گیرند که پس از بارگیری، پلمپ خواهد شد. همین موضوع به‌تنهایی می‌تواند کنترل بیشتری روی بار ایجاد کرده و از طرفی احتمال آسیب را به میزان قابل توجهی کاهش داده یا حتی به صفر برساند. امنیت و ایمنی بالاتر بار، در هردو مسیر کوتاه‌ و بلند اهمیت دارد.

تسهیل انجام تشریفات گمرکی

یکی از مهم‌ترین موارد در شرایط و نحوه ارسال مرسوله برای حمل بار به‌صورت زمینی، سهولت انجام تشریفات گمرکی است؛ چون در این روش، بار زمینی در یک کانتینر پلمپ‌شده قرار می‌گیرد، بنابراین گمرک‌ فقط مدارک را بررسی کرده و در بسیاری موارد نیازی به بازرسی کانتینر نخواهد بود. در چنین شرایطی، فرایندهای گمرکی سریع‌تر از قبل انجام شده و زمان کوتاهی برای تشریفات گمرکی صرف خواهد شد که خود عامل مهمی در ارسال سریع‌تر حمل بار زمینی است.

حمل آسان کالاهای سنگین و حجیم

مرسوله‌ها در حمل بار زمینی ممکن است وزن بالایی داشته باشند. بنابراین زمانی ‌که صحبت از ارسال مرسوله می‌شود، فقط منظور ارسال بسته‌های پستی نیست. یکی از مزایای حمل بار زمینی، نبود محدودیت در ارسال کالاهای سنگین و حجیم است. بنابراین شرکت‌ها و افراد می‌توانند بدون درنظرگرفتن وزن و حجم مرسوله، تا کامل‌شدن ظرفیت وسیله حمل از آن استفاده کنند.

امکان ارسال مرسوله همراه بار زمینی

در روش حمل بار زمینی، شرایط به‌گونه‌ای است که مرسوله را می‌توان همراه بار سنگینی که داخل تریلی بارگیری شده نیز ارسال کرد. بنابراین، به پرداخت هزینه جداگانه برای ارسال مرسوله به‌صورت هوایی یا روش‌های مشابه نیازی نخواهد بود.

شرایط و نحوه ارسال مرسوله و انتخاب بهترین شرکت حمل زمینی

با توجه‌ به اینکه امکان حمل کالاها و مرسوله‌ها با حمل زمینی در مسیرهای مختلف هزینه کمتری در مقایسه با حمل هوایی دارد، بنابراین در‌صورتی‌که کالایی شرایط و امکان ارسال حمل جاده‌ای را داشته باشد می‌توان از این روش استفاده کرد. لازم است بدانید که انتخاب شرکت حمل بار زمینی اهمیت ویژه‌ی در حفظ امنیت و جلوگیری از آسیب به بار داشته و هزینه‌ها را نیز کاهش خواهد داد. طی بررسی‌های انجام‌شده، از میان صدها شرکت حمل بار زمینی، شرکت حمل زمینی بلم لجستیک بهترین انتخاب خواهد بود، چون نه‌تنها به انواع وسیله حمل دسترسی دارد، بلکه خدمات گسترده‌ای مانند حمل مواد معدنی، فولاد و محصولات بسیار دیگری و همین‌طور بارگیری، تخلیه، ترخیص و انبارداری را نیز ارائه می‌کند. بنابراین برای دسترسی به خدمات حمل و نقل به وسعت ایران، با بلم لجستیک در تماس باشید.