تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3801560
شناسه : 3801560
تاریخ :
برنامه شرکت بازآفرینی برای نوسازی ۲.۶ میلیون بنای ناپایدار اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به وجود بیش از ۲.۶ میلیون بنای ناپایدار در کشور، گفت:چالش ناتوانی مردم در بافت فرسوده را با ورود سرمایه‌گذاران و سازندگان رفع کردیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد آئینی در نشست راهکارهای عملیاتی کردن نوسازی مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری موضوع ماده 52 قانون برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: در حال حاضر 2 میلیون و 636 هزار بنای ناپایدار در کشور داریم که از این میزان دود یک میلیون و 466 هزار بنا در بافت‌های فرسوده قرار دارد. 

وی ادامه داد: همچنین حدود 6 هزار بنا در سکونتگاه‌های غیر رسمی و مابقی در بافت‌های فرسوده قرار دارد. در این بافت‌ها حدود 10 میلیون نفر ساکن هستند که جان آنها در خطر قرار دارد. 

وی افزود: مسئله اصلی برای این بافت‌ها آن است که مردم نه توان مالی دارند و نه توان فنی و اجرایی. راهکار وسازی این بافت‌ها این است که ز بخش توانمند مالی و اجرایی یعنی انبوه سازان و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم. 

وی با یادآوری اینکه ساخت و ساز در مناطق شمالی برای رفع این مشکل شرکت بازآفرینی شهری ایران اقدام به راحی بسته‌های تشویقی کرد خوشبختانه این برنامه شهرسازان توانسته سازندگان را به میدان بیاورد بازدهی 100 درصدی دارد گفت سازندگان ه با ود می‌گویند چرا باید در بافت‌های فرسوده که ریسک بالایی دارد ساخت و ساز انجام دهیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه برای رفع این مشکل راهی جز طراحی بسته‌های تشویقی موثری نداشتیم، اضافه کرد: خوشبختانه بسته‌های تشویقی مذکور باعث شد بتوانیم سازندگان را به میدان بیاوریم. 

آئینی گفت: یکی از مسائل ما در حوزه نوسازی بافت فرسوده صدور مجوزها و پروانه است. صدور مجوز متاسفانه حدود 8 ما زمان می‌برد و سازنده و سرمایه‌گذار نمی‌تواند این همه مدت معطل شود اید با کمک شهرداری‌ها بتوانیم مدت زمان صدور مجوزها را کاهش دهیم. 

انتهای پیام/