تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3801531
شناسه : 3801531
تاریخ :
تیم دانش آموزان مخترع ایران در انگلستان افتخار آفرید اقتصاد ایران: اعضای تیم دانش آموزان مخترع ایران در مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان افتخار آفرینی کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم دانش آموزان مخترع ایران با دو طرح عینک هوشمند برای نابینایان و سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربردهای مختلف صاحب ۲ مدال نقره مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان - لندن ۲۰۲۴ شد.

مهدی رشیدی جهان، سرپرست تیم‌های علمی دانش آموزان ایرانی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی علوم و اختراعات انگلستان - لندن ۲۰۲۴ که در روزهای (۲۵ تا ۲۷ سپتامبر) ۴ تا ۶ مهرماه، گفت: این دوره از مسابقات به صورت حضوری و غیر حضوری و به میزبانی دانشگاه کینگستون لندن و با حضور ۳۲ کشور و ارائه ۲۸۵ پژوهش و اختراع دانش آموزی برگزار شد.

وی با اشاره به دریافت ۲ مدال نقره این مسابقات توسط دانش آموزان ایرانی، افزود: در این دوره از مسابقات تیم‌های از کشورهای انگلستان، عربستان سعودی، ژاپن، فرانسه، رومانی، تایوان، آلمان، امارات متحده عربی، کرواسی، کانادا و دیگر کشور به رقابت پرداختند که از کشورمان نیز ۲ تیم حضور داشتند.

رشیدی جهان اعلام داشت: تیم متشکل از امیرعباس کاووسی امین و آرتین سالاری با طرح عینک هوشمند برای نابینایان صاحب مدال نقره و تیم متشکل از ایلیا رضازاده و پادرا قزوینیان با طرح سیستم هوشمند شناسایی احساسات صورت انسان برای کاربردهای مختلف دیگر مدال نقره این مسابقات را برای ایران به ارمغان آوردند.