تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801524
شناسه : 3801524
تاریخ :
۷۵۰ هزار فراگیر از دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند اقتصاد ایران: زنجان- رئیس جهاد دانشگاهی گفت: با برگزاری ۱۰۰ دوره ۷۵۰ هزار فراگیر از دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مسلمی‌نائینی ظهر چهارشنبه در پنجاه و یکمین گردهمایی معاونان آموزشی و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی کشور که به میزبانی واحد زنجان برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته شاهد اقدامات خوبی در معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی بوده‌ایم و اقدامات بزرگی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۵۰ هزار فراگیر در ۱۵۵ مرکز مستقر در ۸۷ شهر کشور در ۱۰۰ دوره آموزشی جهاد دانشگاهی آموزش‌های مورد نیاز را دریافت کردند، ابراز کرد: این آمار نشان می‌دهد دوره‌های تدوین‌شده مورد نیاز فراگیران و سازمان‌ها بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی یک شبکه است و باید از توان همه بخش‌ها در پیشبرد اهداف سایر قسمت‌ها استفاده کرد، عنوان کرد: این کار در بخش درمانی و پژوهشی جهاد دانشگاهی انجام شده و نتایج بسیار خوبی را به‌دست آمده است.

وی با اشاره به لزوم تسهیل ارتباط مؤثرتر بین مراکز آموزشی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی، تصریح کرد: تأکید داریم هماهنگی در بخش آموزش و کارآفرینی توسعه یابد و از توان پژوهشی در این حوزه بهره لازم برده شود.

مسلمی‌نائینی با بیان اینکه ایجاد و گسترش تشکیلات آموزشی بر اساس قوانین و مقررات آموزش عالی جز وظایف این نهاد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در همین راستا هشت دانشگاه و مؤسسه آموزشی غیرانتفاعی تحت نظر جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: تاکنون ۸۵ هزار نفر از این مراکز غیرانتفاعی فارغ‌التحصیل شده‌اند و این مراکز آموزش عالی دارای رتبه‌های بالایی علمی نیز هستند که نشان از توان علمی این نهاد انقلابی در این بخش است.

رئیس جهاد دانشگاهی همچنین به برگزاری آزمون‌های استخدامی از سوی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و بهره‌مندی از همه توان موجود در این نهاد، بیش از ۷۵ آزمون برگزار شده است و ۱.۵ میلیون داوطلب در آزمون‌های استخدامی برگزارشده از سوی جهاد دانشگاهی شرکت کردند.

وی مورد ارزیابی مدیران از سوی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: ۱۷ هزار مدیر در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند و امیدواریم با ایجاد الگویی مناسب در کشور شرایط را برای اقدامات بهتر فراهم کنیم.

مسلمی در مورد اهمیت فرهنگ و هنر در فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در گذشته کارهای هنری خوبی در جهاد دانشگاهی انجام می‌شد که به‌تازگی کمرنگ‌تر شده است، ولی تأکید داریم به این حوزه وارد و هنرمند تربیت کنیم، چون نیاز به هنرمند متعهد داریم.

وی در ادامه، آموزش‌های الکترونیکی و توجه به فضای مجازی را نیز دارای اهمیت دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود از توان علمی اساتید مختلف داخلی و ساکن در خارج از کشور استفاده کنیم و کیفیت آموزش‌ها را ارتقا دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه آموزش در جهاد دانشگاهی باید در شأن این نهاد انقلابی باشد، اظهار کرد: دوره‌ها مرتبط با وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با هماهنگی با این دو وزارتخانه تدوین شود تا در آینده با مشکلی مواجه نشویم.

بررسی نحوه مشارکت با بخش خصوصی و رونمایی از سامانه‌های «انتقادها و پیشنهادها» و «جابیران»، برگزاری کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های این گردهمایی دو روزه در زنجان است.