تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801508
شناسه : 3801508
تاریخ :
فعالیت ۲۰ هزار مجموعه دانشجویی در وزارت علوم اقتصاد ایران: اصفهان_ قائم مقام معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: ۲۰ هزار مجموعه، تشکل، انجمن و نشریه دانشجویی در وزارت علوم فعال است که کمک کننده و عامل نشاط در محیط‌های دانشگاهی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رشید جعفرپور ظهر چهارشنبه در نشست خبری بخش دانشگاهی هفدهمین جشنواره بین المللی حرکت اظهار داشت: اگر برخورد از بالا با دانشجو صورت بگیرد خلاقیت را از وی می‌گیرد اما اگر رویکرد از پایین باشد و دانشجو رها باشد قطعاً آسیب‌هایی بدنبال دارد.

وی رویکرد سوم را رویکرد تعاملی نام برد و افزود: بستر تعاملی کمک کننده و عامل رشد و خلاقیت و سلایق دانشجو دیده می‌شود و هم با نظارت بر عملکرد دانشجو همراه است.

قائم مقام معاون فرهنگی وزارت علوم از فعال بودن ۲۰ هزار مجموعه، تشکل، انجمن و نشریه دانشجویی در وزارت علوم خبر داد که کمک کننده و عامل نشاط در محیط‌های دانشگاهی است و اضافه کرد: در سامانه فرنما (نمای فرهنگی دانشجویی کشور)، فعالیت‌های دانشجویی ثبت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بالای ۹۷ هزار از دانشجویان در سامانه فرنما ثبت نام کردند که بر این اساس متوجه شدیم در سطح کشور چه فعالیت‌هایی انجام می‌شود مثلاً در مهرماه امسال چند فعالیت کانونی و انجمن علمی و… ثبت می‌شود.

جعفر پور با بیان اینکه شبکه تعاملی دانشجویی در سطح کشور شکل خواهد گرفت، ادامه داد: هر دانشجو بر اساس عملکرد خود کارنامه فرهنگی از خود در مدت تحصیلی ثبت کند.

وی در خصوص این رویداد گفت: رویدادهای علمی فرهنگی دانشجویی یک رویداد ملی است که هفدهمین دوره آن برگزار می‌شود.

قائم مقام معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: بیش از ۸ هزار گروه دانشجویی در کرسی‌های آزاد اندیشی با یکدیگر رقابت می‌کنند که این کرسی‌های آزاد بستر را برای شکل دهی اندیشه‌ها فراهم می‌سازد.