تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801453
شناسه : 3801453
تاریخ :
ایجاد ۵ موزه تخصصی در موضوعات متنوع در کاشان اقتصاد ایران: کاشان - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان گفت: پنج موزه تخصصی در موضوعات متنوع در کاشان ایجاد شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا عبداله زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به سابقه تاریخی شهرستان کاشان اظهار داشت: یکی از نیازهای اساسی این شهرستان ایجاد موزه است تا در قالب آن میراث گرانبهای فرهنگ و تمدن کاشان به آیندگان معرفی شود.

وی با بیان اینکه شهرستان کاشان ۵ موزه تخصصی در موضوعات متنوع دارد، ابراز داشت: این نشان از جایگاه ویژه این شهرستان از لحاظ دارا بودن تعداد موزه‌ها است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان با بیان اینکه چند مجموعه دار بخش خصوصی هم در حال تکمیل مدارک برای تبدیل به موزه هستند، تصریح کرد: با راه اندازی این چند مجموعه و تبدیل شدن آن به موزه، تعداد موزه‌های شهرستان کاشان به عدد ۱۰ خواهید رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای موزه مردم شناسی برزک دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای موزه تاریخ عکس و سینما یک میلیارد ریال، برای موزه هنرهای تجسمی شیبانی یک میلیارد ریال، برای موزه اسباب بازی و عروسک یک‌میلیارد ریال و برای بررسی محتوایی و مطالعه امکان سنجی خانه تاریخی ابریشم چی جهت راه اندازی موزه عاشورا چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

عبداله زاده‌، ظرفیت شهرستان کاشان را برای تأسیس و راه اندازی موزه‌های تخصصی در موضوعات مختلف ویژه دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد افزونی موزه‌ها در این شهرستان باشیم.