تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801449
شناسه : 3801449
تاریخ :
برنامه‌های متنوع ویژه سالمندان در بوشهر برگزار می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر گفت: برنامه‌های متنوع ویژه سالمندان در بوشهر برگزار می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین احمدپور صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت روز جهانی سالمندان اظهار کرد: دهم مهر ماه روز جهانی سالمندان تعیین شده است و می‌طلبد که نگاه ویژه‌ای به سالمندان داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر با بیان اینکه سالمندان از محدودیت‌های روحی و جسمی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: طراحی مناسب فضای سبز می‌تواند تا حد زیادی نیازهای روحی و روانی سالمندان را تأمین کند.

وی نقش مهم پارک و فضای سبز در جلوگیری از انزوای سالمندان ادامه داد: به این منظور پارک دوستدار سالمند بوشهر طراحی، اجرایی و افتتاح می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه سالمندی دوره‌ای از زندگی است، گفت: از جمعیت ۱.۲ میلیون نفری استان بوشهر، حدود ۹ درصد معادل ۱۰۷ هزار نفر سالمند هستند.

وی تکریم سالمند را جزئی از ارزش‌ها دانست و تأکید کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان دوران سالمندی را به بهترین دوران برای هر فردی تبدیل کرد.

احمدپور با اشاره به تخصیص اعتبارات لازم در ساخت پارک ویژه سالمندان بوشهر بیان کرد: این پارک در فضایی به مساحت بیش از ۴ هزار مترمربع با امکانات ورزشی مناسب، تابلوهای آموزشی با موضوع سالمندان و سایر مناسب‌سازی‌ها، کتابخانه و میز پینگ پنگ برای راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: برگزاری پیاده‌روی هفتگی برای سالمندان، ورزش صبحگاهی، مشاوره‌های گروهی و استفاده از کارشناسان مجرب در حوزه سالمندی از جمله برنامه‌های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری بندر بوشهر در پارک دوستدار سالمند است.