تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3801443
شناسه : 3801443
تاریخ :
مرحله دوم عملیات بهسازی و آسفالت آزادراه زنجان به تبریز آغاز شد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی ها، عملیات مرحله دوم بهسازی و روکش آسفالت آزادراه زنجان - تبریز از اوایل مهر امسال آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی در جلسه شورای اداری این اداره کل گفت: با توجه به خواسته‌های مردمی و با پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه مناقصه قرارداد این محور برگزار و عملیات راهبردی در آزادراه آغاز شد.

وی ابراز امیدواری کرد: اقدامات صورت گرفته در این محور به سرعت پیش رود و از رؤسای شهرستان‌هایی که در این مسیر قرار دارند، انتظار می‌رود مقاطع بحرانی را در اولویت قرار دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آسفالت آزادراه زنجان- تبریز در کل مسیر دچار مشکل است، تاکید کرد: ترمیم کل مسیر به دلیل محدودیت زمانی ممکن نیست.

وی ادامه داد: بنابراین با اولویت‌بندی نسبت به ترمیم مقاطعی که تخریب بالاتری در سطح جاده دارند اقدام خواهد شد تا در فصل زمستان مشکل کاربران جاده‌ای کاهش یابد.

اسماعیلی از رؤسای ادارات شهرستان خواست: قبل از پایان فصل کاری، هر روز این پروژه را رصد کرده و نسبت به حل مشکلاتی که در محل پروژه قابل برطرف شدن است، اقدام کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان بر کاهش مصرف نمک و اجرای کامل استانداردهای فنی در بازگشایی محورها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: این در حالی است وضعیت آسفالت آزادراه زنجان- قزوین به تازگی بهبود پیدا کرده و نگرانی به جهت استفاده از ماسه و نمک برای یخ‌زدایی در فصل زمستان وجود دارد، چرا که با این اقدام آسفالتی که به زحمت در این مسیر بهسازی شده تخریب می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به شرایط کنونی در استفاده از ترکیب ماسه و نمک در برف‌روبی زمستانی، افزود: هم اکنون از ترکیب سه به یک ماسه و نمک استفاده می‌شود و در شرایط اضطراری حتی به سمت استفاده از ترکیب یک به یک ماسه و نمک نیز پیش می‌رویم که باید در این خصوص فرهنگ‌سازی مناسبی در خصوص بازگشایی محورها صورت گیرد تا توقعات عام مردم تعدیل شود.

وی یادآور شد: در غیر این صورت هر چه در طی ۲ سال گذشته برای بهسازی آسفالت آزادراه‌ها تلاش کرده‌ایم، در کمتر از دو سال آینده از بین خواهد رفت.

وی از پخش نزدیک به ۳۰۰ هزار تن آسفالت در سال جاری در محورهای استان خبر داده و تاکید کرد: وقتی با وجود مشکلات مالی کشور، این حجم آسفالت‌ریزی انجام می‌گیرد نباید با استفاده از نمک‌پاشی بدون در نظر گرفتن استانداردها بر روی مسیرهای تازه آسفالت شده، عملاً آنها را تخریب کنیم.