تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3800943
شناسه : 3800943
تاریخ :
ارزیابی سرمربی تیم ملی از عملکرد ملی پوشان پدل در راه جام جهانی اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی پدل عملکرد شاگردانش در مسابقات مقدماتی جام جهانی را مثبت خواند و گفت: بازیکنان ایران رشد خوبی دارند و از رقبای خود عقب نماندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ارسلان محمدی سرمربی تیم ملی پدل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص ارزیابی خود از کیفیت مسابقات مقدماتی جام جهانی به میزبانی کویت اظهار کرد: مسابقات انتخابی جام‌جهانی پدل در شرایطی به میزبانی کویت برگزار شد که در این دوره از رقابت‌ها کشورهای استرالیا، بحرین، چین، مصر، ژاپن، کویت، لبنان، عمان، فیلیپین، عربستان، سنگال، تایلند، تونس و امارات هم در دو بخش دختران و پسران شرکت کرده بودند. این در حالی بود که دوره گذشته فقط ۶ کشور در این مسابقات حضور داشتند. افزایش تیم‌ها آنهم به این شکل نشان دهنده رشد و توسعه پدل در سطح جهانی و به ویژه در بخش آسیاست.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای آسیایی سرمایه گذاری خوبی روی این رشته نوپا انجام دادند؛ گفت: امارات از جمله تیم‌هایی بود که در این مسابقات از ۴ بازیکن مطرح اسپانیایی با تابعیت این کشور استفاده می‌کرد که اتفاقاً تنها شکست ما هم مقابل همین تیم رقم خورد. در نهایت هم امارات موفق شد به فینال مسابقات راه پیدا کند برابر استرالیا هم که اتفاقاً یک بازیکن اسپانیایی را در کنار خود داشت قرار بگیرد.

سرمربی تیم ملی پدل خاطر نشان کرد: از عملکرد بازیکنانم راضی هستم سومی بهترین نتیجه‌ای بود که با توجه به اتفاقاتی که قبل از اعزام به کویت برای تیم رخ داد؛ می‌شد به دست آورد. نتایج به دست آمده تیم ملی واقعاً خوب است تیم امارات با داشتن ۴ بازیکن واقعاً یک تیم تاپ و قدرتمند بود. در مراحل گروهی ما عمان را شکست دادیم و سپس از سد چین گذشتیم در روزهای بعدی ژاپن را شکست دادیم و نهایت نیز برابر خود میزبان که کشور کویت بود به پیروزی رسیدم. تنها باخت ما برابر امارات بود که واقعاً نسبت به گذشته متحول شده بود.

ارزیابی سرمربی تیم ملی از عملکرد ملی پوشان پدل در راه جام جهانی

محمدی با اشاره به اینکه کویت هم میزبانی خوبی در جریان مسابقات داشت؛ عنوان کرد: با اینکه برای اعزام تیم آن هم به دلیل کارشکنی کویتی‌ها به چالش خوردیم و تعدادی از همراهان ما موفق نشدند در کنار تیم باشند ولی در جریان رقابت‌ها میزبانی خوبی را شاهد بودیم. دوره قبل این مسابقات به میزبانی قاهره بود که واقعاً کار تماشاگران چیزی شبیه ضد تشویق بود و بازیکنان ما اذیت شدند اما این بار و در کویت همه چیز خوب پیش رفت.

او در مورد روند آماده سازی تیم قبل از حضور در کویت هم گفت: ما تمرینات خوبی داشتیم و برای کسب بهترین نتیجه خودمان را آماده کرده بودیم حتی تیم را چند روز جلوتر برای تمرین و اردوی بهتر به امارات بردیم ولی متأسفانه عدم صدور ویزا تمرکز ما را درست چند روز مانده به آغاز رسمی بازها بهم زد. لیست اولیه ما ۲۴ نفر بود که کویت فقط به ۱۵ نفر ویزا داد و زمانی هم که آقای عراقچی اقدام کردند فقط ۲ ویزای دیگر برای تیم ما صادر شد. در مجموع از ۲۴ نفر ثبت نام شده فقط ۱۷ نفر راهی کویت شدیم. از عملکرد خودمان راضی هستیم و سعی می‌کنیم در مسابقات آینده همین روند رو به رشد را حفظ کنیم.

سرمربی تیم ملی پدل در پاسخ به این پرسش که آیا پدل ایران هم به اندازه کشورهای رقیب رشد کرده است؟ گفت: بله بدون شک ما هم پیشرفت خوبی داشتیم اما رقبای ما واقعاً سرمایه گذاری عجیبی روی این رشته دارند برای مثال می‌گویم که ما تیم ملی امارات را قبلاً در مسابقات جام رمضان ۲ بار شکست داده بودیم اما همین تیم برای این مسابقات با جذب بازیکنان اسپانیایی به شدت قدرتمند شده بود. کشورهایی مانند مصر و عمان هم در حال حاضر این سرمایه گذاری را آغاز کردند و ظرف چند سال آینده با این روند به یکی از قدرت‌ها تبدیل خواهند شد. بازیکنان ما هم البته همانطور که گفتم رشد خوبی دارند و از حریفان خود عقب نماندیم.

وی در پایان درباره برنامه‌های تیم ملی در نیمه دوم سال هم گفت: در بخش رده‌های سنی مسابقاتی را در بحرین داریم که اواخر مهر برگزار می‌شود و تیم اعزام خواهد شد. برای بخش بزرگسالان هم صحبت‌هایی را با فدراسیون داشتیم و گویا اگر شرایط مهیا باشد در ایران میزبان چند رویداد خواهیم بود و حداقل یکی از این مسابقات در سال ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد. در سال ۲۰۲۵ هم مسابقات قهرمانی آسیا را داریم که باید از همین حالا برای موفقیت در این رقابت‌ها خودمان را آماده کنیم.