تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3800941
شناسه : 3800941
تاریخ :
حواشی دست بردار لیگ برتر بسکتبال نیست/ چالش های پرتعداد مدعیان اقتصاد ایران: حواشی پیرامون تیم‌هایی که اتفاقا قدمت و سابقه زیادی در لیگ برتر بسکتبال دارند، فصل جدید این رقابت‌ها را هنوز آغاز نشده با چالش‌های نگران کننده‌ای مواجه کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید لیگ برتر بسکتبال در حالی هفته پیش قرعه کشی شد که ذوب آهن قدیمی ترین تیم باشگاهی بسکتبال همراه با دو تیم جدید آسمان ولایت مشهد و پایش پارت شاهرود درست پیش از آغاز مراسم قرعه کشی به فهرست لیگ برتری ها اضافه شدند.

لیگ برتری شدن اینچنینی این سه تیم که در دقیقه ۹۰ انجام شد در کنار تعهدی که اصفهانی ها برای پرداخت ورودیه و آماده شدن به موقع داده بودند و همچنین بحث لفظی میان نمایندگان کاله و سازمان لیگ در جریان مراسم قرعه کشی، حکایت های چالش هایی داشت که گریبان لیگ برتر را پیش از آغاز رسمی فصل گرفته است. چالش هایی که کماکمان و با وجود لغو دیدارهای هفته نخست و تاخیر یک هفته ای مسابقات همچنان پابرجاست.

طبق مصوبه سازمان لیگ بسکتبال، قرار بود فصل جدید رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور از روز پنجشنبه (۱۲ مهر) با حضور دوازده تیم آغاز شود اما درخواست برخی تیم ها برای تکمیل و آماده سازی بیشتر، منجر به تصمیم سازمان لیگ برای لغو دیدارهای هفته نخست در زمان مقرر و برگزاری آنها با تاخیر یک هفته ای باشد.

این تصمیم اما نه تنها کمکی به کنترل حواشی نکرد بلکه درست بعد از آن حواشی جدیدی هم شکل گرفت که حتی منجر به نگرانی پیرامون وضعیت یکی از قدیمی ترین تیم های لیگ برتری هم شد یعنی نفت که قدمت زیادی در بسکتبال باشگاهی کشور و حتی قهرمانی در لیگ برتر دارد اما حضورش در فصل جدید با چالش هایی مواجه شده است.

نفت جزو اولین تیم هایی بود که با انقعاد قرارداد با بازیکنان مورنظرش همچون حامد حدادی، سعید داورپناه، آرن داودی، محسن حسن زاده و محسن مرادخانی و آغاز تمرینات، حضورش را در فصل جدید مسابقات قطعی کرد. حتی حماد سامری سرمربی نفت تاکید داشت که حضور در فینال هدف اصلی تیمش از حضور در این فصل مسابقات است. با همه اینها برخی موضوعات داخلی وزارت نفت که مربوط به بودجه و عدم رعایت سقف تعیین شده برای بسکتبال نفت می شود، حضور تیم بسکتبال این مجموعه را در لیگ برتر با ابهامات زیادی مواجه کرده است تا آنجا که فدراسیون بسکتبال و سازمان لیگ به موضوع ورود کرده اند تا مانع از جدی تر شدن مشکلات این تیم و حضور قطعی اش در لیگ شوند.

از طرفی ذوب آهن که در دقیقه ۹۰ و درست در فاصله چندساعت مانده به آغاز قرعه کشی لیگ، وارد مسابقات شد طی یک هفته اخیر که این مراسم برگزار شد اقدامی مبنی بر پرداخت ورودیه و تعیین اعضای کادر فنی و ترکیب بازیکنانش انجام نداد و همین مسئله حضور این تیم در لیگ را هم با ابهام مواجه کرده است طوریکه به نظر می رسد این تیم از فهرست لیگ برتری ها کنار گذاشته شود. این در حالی است که ذوب آهن از حیث قدمت و سابقه، پرچمدار دیگر تیم های باشگاهی بسکتبال است اما برای مسابقات امسال اینچنین با بی برنامگی مواجه شده است.

در هر صورت بلاتکلیفی دو تیم نفت و ذوب آهن در فاصله دو روز مانده به برگزاری دیدارهای هفته نخست لیگ برتر بسکتبال و در مجموع چالش های لیگ برتر بسکتبال که در مراسم قرعه کشی هم نمود پیدا کرد، منجر تاخیر در آغاز لیگ برتر شده است. قرار است فصل جدید لیگ بسکتبال از پنجشنبه 19 مهر آغاز شود و امید می رود تا ان زمان شدت چالش های امروز به حداقل برشد تا دیدارهای هفته نخست بدون حاشیه و اما و اگر برگزار شود.