تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3800924
شناسه : 3800924
تاریخ :
۴۵کشته و ده‌ها مفقودی در پی واژگونی قایق پناهجویان در ساحل جیبوتی اقتصاد ایران: غرق شدن قایق‌های حامل پناهجویان و مهاجران آفریفایی در ساحل جیبوتی، دست کم ۴۵ قربانی برجا گذاشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که در پی واژگونی و غرق شدن دو قایق حامل مهاجران و پناهجویان آفریقای در ساحل جیبوتی، دست کم ۴۵ نفر کشته و ده‌ها تن مفقود شدند.

براساس اعلام این سازمان این قایق‌ها با ۳۱۰ سرنشین یمن را ترک کرده و در دریای سرخ غرق شدند. این سازمان همچنین گفته است که عملیات امداد و نجات محلی در جریان است و از آن حمایت خواهد کرد.

گارد ساحلی جیبوتی نیز از جریان داشتن عملیات مشترک امدادونجات خبر داد و به گفته آنها ۱۱۵ تن نجات یافته‌اند. این قایق‌ها در فاصله ۱۵۰ متری ساحلی در نزدیکی منطقه «خور آنگار» در شمال غربی جیبوتی دچار سانحه و غرق شدند.

براساس داده‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت، در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۰۰ هزار نفر از مسیری در امتداد شاخ آفریقا تا عربستان عبور کردند که حدود ۷۰۰ تن از آنها کشته یا مفقود شدند. شمار کشته‌ یا مفقودشدگان در این مسیر از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۳، حدود یک هزار نفر اعلام شد.