تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3800752
شناسه : 3800752
تاریخ :
ایران توانایی پاسخ‌های محکم‌تری به اسرائیل را هم دارد اقتصاد ایران: کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات وعده صادق ۲ گفت: ایران حتماً توانایی این را دارد که پاسخ‌های محکم‌تر و با قدرت بیشتری به اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها بدهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اشکان ممبینی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، اظهار داشت: با انجام این عملیات توسط جمهوری اسلامی ایران کشورهای محور مقاومت یک روحیه جدیدی پیدا کردند و باعث خوشحالی کشورهای محور مقاومت و مردم منطقه شده است.

وی با بیان اینکه این عملیات با یک محاسبات ویژه ای انجام‌شده است، ادامه داد: عملیات وعده صادق ایران با اقتدار و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد؛ جنایاتی که با حمایت‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا انجام می‌شود لذا این جنایات نیاز به پاسخ داشت.

وی گفت: این عملیات در پاسخ به ترور شهید هنیه هم بود که باعث خوشحالی مردم منطقه شده است.

ممبینی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در طول یکسال گذشته تمام قوانین بین المللی را نقض کرده و از سویی هم شاهد سکوت مجامع بین المللی هم بودیم.

کارشناس مسائل بین الملل عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با پاسخ امشب خود که به نوعی هشداری هم برای دشمنان بود، تلاش می‌کند رژیم کودک کش را سر جای خود بنشاند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: رژیم اسرائیل بداند اگر کوچک‌ترین اقدامی را بخواهد انجام دهد پاسخ کوبنده‌تر از سوی ایران دریافت خواهد کرد چرا که کشورهای غربی و آمریکا و صهیونیست با قدرت بازدارندگی ایران آگاه هستند.

وی ضمن تشکر از مسئولان نظامی ایران، افزود: با انجام این عملیات شاهد خوشحالی مردم کشورمان نیز هستیم. مطابق فرمایشات رهبری دوران بزن در رو تمام شده است. این پیام امشب بسیار واضح گفته شد.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: انزوا و استیصال رژیم صهیونیستی روزبه روز بیشتر می‌شود. نتانیاهو بقای سیاسی خودش را در انجام جنایات در منطقه می‌داند. بنابراین اگر عاقل باشد، پیام بازدارندگی ایران را دریافت کرده اما اگر به دنبال پایان خود باشد، جنایات را ادامه می‌دهد.

ممبینی تاکید کرد: امشب جمهوری اسلامی ایران نشان داد هنوز با اقتدار در منطقه حضور دارد. پس از ترور شهید هنیه انتظار رژیم صهیونیستی برای پاسخ ایران یک نوع عذاب برای آنها بود.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران حتماً توانایی این را دارد که پاسخ‌های محکم‌تری و با قدرت بیشتری انجام دهد. رژیم صهیونیستی عامل بی ثباتی و ناامنی در منطقه است که با حمایت‌های آمریکا جنایات را مرتکب می‌شود.اقدام ایران نشان داد که گنبد آهنین از کار افتاده است و این نشان دهنده ضعف رژیم صهیونیستی است.

وی‌گفت: جمهوری اسلامی همیشه در منطقه نقش مؤثر و تعیین کننده داشته و دارد و در مورد پاسخ امشب هم بسیار حساب شده اقدام کرد. کشورهایی که چشم طمع دوخته‌اند باید ببینید که جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ اقدام تجاوزکارانه رو به هیچ کشوری نخواهد داد.

وی عنوان کرد: مقاومت زنده است و هرگز پایانی ندارد و مقاومت هر روز مقتدر تر و قدرتمند از گذشته به راه خود و مبارزه با رژیم صهیونیستی و حامیان آن ادامه خواهد داد.

ممبینی در پایان خاطرنشان کرد: امشب موشک‌های جمهوری اسلامی ایران به خاک اسرائیل رسید لذا سران رژیم صهیونیستی بدانند که اگر کوچک‌ترین خطایی را مرتکب شوند با پاسخ محکم‌تری مواجه خواهند شد.