تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3800417
شناسه : 3800417
تاریخ :
راه اندازی خط تولید "سمند سورن" خراسان رضوی در مراحل آزمایشی قرار دارد اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: نمونه های آزمایشی "سمند سورن" در مجتمع ایران خودرو خراسان تولید شده است و راه اندازی خط تولید این خودرو نیز در مراحل آزمایشی قرار دارد تا مجوزهای لازم از سوی این اداره کل برای ایران خودروساز صادر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سید محمد سجادی عطار روز سه شنبه افزود: 31 خرداد ماه خط تولید پژو پارس همزمان با سراسر کشور به دلیل عدم دریافت تاییدیه های استاندارد متوقف شد و قرار شد خط تولید سمند سورن در خراسان رضوی جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: نظارت مستمر اداره کل استاندارد برای راه اندازی خط تولید و تولید سمند سورن و سایر محصولات ایران خودرو خراسان مطابق با استانداردهای هشتاد و پنجگانه ابلاغی برای خودروسازان پیگیری می شود و مجوز راه اندازی خط تولید سمند سورن پس از دریافت تاییدیه های استاندارد صادر می شود.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی گفت: پس از توقف خط تولید پژو پارس گزارشی مبنی بر تولید مخفیانه این خودرو دریافت شد که کارشناسان استاندارد شبانه از مجموعه ایران خودرو بازرسی انجام دادند و مشخص شد که این گزارش صحت ندارد.

سجادی عطار افزود: هم اکنون2 شرکت بازرسی و 2 مسوول فنی مقیم بر خط تولید خودروهای "هایمای اس 7" و "آریسان 2" در ایران خودرو خراسان نظارت مستمر دارند.

وی اضافه کرد: امسال امور نظارتی بر تولیدات ایران خودرو خراسان به اداره کل استاندارد خراسان رضوی تفویض شده و از ابتدای سال جاری نیز بازرسی های دوره ای و خاص و همچنین نمونه برداری از خط تولید خودروهای یاد شده توسط این اداره کل صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، شرکت ایران خودرو خراسان مستقر در نزدیکی شهر جدید بینالود، ظرفیت اسمی تولید سالانه 168 هزار دستگاه خودرو را دارد. این شرکت واقع در شهرک صنعتی بینالود مشهد به عنوان یکی از 6 سایت زیر مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.