تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3800407
شناسه : 3800407
تاریخ :
برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ از ۱۳ تا ۲۰ مهر برگزار می شود اقتصاد ایران: شیراز- مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت:برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ از روز ۱۳ مهر با تئاتر لسان‌الغیب در آرامگاه حافظ آغاز و تا ۲۰ مهر ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر محدث عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ ۱۳ مهرماه با تئاتر لسان‌الغیب در آرامگاه حافظ آغاز و تا ۲۰ مهر ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس تئاتر لسان‌الغیب از جمعه ۱۳ مهر تا دوشنبه ۱۶ مهر ماه هر شب در ۲ نوبت ۲۰ و ۲۲ در محوطه حافظیه اجرا می‌شود.

محدث افزود: ۱۶ مهر ساعت ۱۶:۳۰ از بازی «رندو» در آرامگاه حافظ رونمایی می‌شود؛ این بازی نوعی کارت بازی است که کودکان را با اشعار و اندیشه‌های حافظ شیرازی آشنا می‌کند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: صبح ۱۶ مهر ماه نیز سالن غزل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان تجلیل و قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندانی خواهد بود که سال گذشته درجه هنری دریافت کرده‌اند.

محدث افزود: آلبوم «خلوت نشین» با اجرای علی زند وکیلی، محمد رضازاده، محمد ذاکر حسین، مهدی بذرافشان و امیر زارع ۱۷ مهرماه در جوار آرامگاه حافظ رونمایی می‌شود.

وی درباره ویژه برنامه‌های یاد روز حافظ شیرازی نیز گفت: این برنامه‌ها، ساعت ۱۰ صبح ۱۹ مهر ماه با گلباران آرامگاه حافظ آغاز و برگزاری آئین اصلی ویژه یاد روز حافظ نیز با حضور مسئولین کشوری و استانی ساعت ۱۹ این روز در جوار آرامگاه لسان‌الغیب برگزار می‌شود.

محدث عنوان کرد: همزمان با روز حافظ هفت سخنرانی با موضوع «حافظ در گستره جغرافیایی ایران» خواهیم داشت که از صبح ۲۰ مهر در مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام قبلی قرار بود برنامه‌های یاد روز حافظ با اجرای عمومی تئاتر لسان‌الغیب از هفتم مهر ماه آغاز شود؛ اما با شهادت سید حسن نصرالله در جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و اعلام پنج روز عزای عمومی در ایران اسلامی، این رویدادها با تأخیر برگزار می‌شود.