تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3800397
شناسه : 3800397
تاریخ :
نتانیاهو و پیام به مردم ایران؛فانتزی‌ «بی‌بی» در سرزمین توهم اقتصاد ایران: بنیامین نتانیاهو در حالی که از سوی محافل قضائی بین‌المللی و دستگاه‌های قضائی داخل فلسطین اشغالی تحت تعقیب قضائی قرار دارد وعده «آزادی» مردم ایران را داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در نقل قولی منتسب به آلبرت انیشتین آمده دیوانگی و جنون این است که فردی کار اشتباهی را بارها و بارها انجام دهد و انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشد.

این گزاره مصداق‌های خیلی زیادی برای نتانیاهو و کابینه فاشیست او دارد که علی‌رغم محقق نشدن خیالبافی‌هایشان برای رسیدن به «پیروزی کامل» در غزه و آزاد کردن اسرا از طریق فشار نظامی به ساخت فانتزی‌های جدید روی آورده‌اند.

فرار از واقعیت

نتانیاهو در یک سال گذشته دست ارتش رژیم صهیونیستی را برای توسل به هر نوع کشتار و تخریب باز گذاشته اما هنوز نتوانسته به دو هدف جنگی خود برای نابودی کامل حماس و آزاد کردن اسرا از غزه دست پیدا کند.

با این حال، گویا نتانیاهو به جای مواجهه با واقعیت‌هایی که چندان مطلوب او نیستند، پناه بردن از یک خیال به خیال دیگر را در دستور کار قرار داده و به همین سبب، به امید کسب پیروزی‌ای که بتواند حقارت ناشی از عملیات «طوفان‌الاقصی» را جبران کند اکنون وعده‌های مشابهی را در قبال لبنان تکرار می‌کند.

کاری که رژیم صهیونیستی در لبنان در تلاش است انجام دهد تفاوت چندانی با آنچه در نوار غزه انجام شده ندارد. اقدامات وحشیانه همان است و لجاجت‌های هذیان آلود همان؛ جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنان ادامه سیاست نسل‌کشی آنها در غزه است که از 7 اکتبر زیر چتر حمایتی آمریکا و با سکوت جامعه بین‌المللی در غزه در جریان بوده است.

ناکام در دستاوردهای راهبردی

با وجود این، رژیم صهیونیستی علی‌رغم وارد کردن چندین ضربه مهم به حزب‌الله در روزهای گذشته موفقیتی در تبدیل کردن پیروزهای تاکتیکی خود به دستاوردهای راهبردی نداشته و نخواهد داشت.

چند روز پیش، روزنامه نیویورک‌تایمز در تحلیلی درباره سیاست‌های اسرائیل در لبنان نوشته بود: «اسرائیل قادر به انجام اقدامات مختلف جاسوسی و استفاده قدرتمندانه از توان نظامی است اما در پیوند زدن این اقدامات به اهداف درازمدت دیپلماتیک و ژئوپولتیک سردرگم است.»

ایهود اولمرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم نظر مشابهی درباره سیاست‌های اسرائیل در لبنان ابراز کرده و به نیویورک‌تایمز گفته است: ««آنچه شاهد آن هستیم بلوغ تکنولوژیکی اسرائیل از یک سو، اما شکست کامل رهبران سیاسی برای رقم زدن اقدامات اثربخش از سوی دیگر است.»

سران رژیم باقی همچنان گیج شوک طوفان الاقصی

از نگاه بسیاری از تحلیلگران، تفکرات هذیانی کابینه اسرائیل در زمینه راهبردی نتیجه شوک ناشی از حمله هفتم اکتبر است. پاتریک کینگلزلی، تحلیلگر نیویورک‌تایمز نوشته است: «این حمله (7 اکتبر) خونین‌ترین روز در تاریخ اسرائیل بود و موجب شده سران اسرائیل به دنبال پیروزی‌های کوتاه‌برد برای جبران شکست‌هایشان در آن روز باشند؛ پیروزی‌هایی که به بهای برنامه‌ریزی درازمدت برای آینده اسرائیل به دست می‌آیند.»

اما اوج هذیان نتانیاهو را باید در سخنرانی روز گذشته او خطاب به مردم ایران دید. او در حالی که هنوز نتوانسته پس از حدود یک سال جنگ، کشتار و تخریب حتی یک نفر از ساکنان شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی را به خانه‌شان برگرداند وعده براندازی در ایران داد، آن هم «خیلی زودتر از آنچه مردم تصور می‌کنند»!.

طنز ماجرا در اظهارات نتانیاهو درباره آنچه او «آزادی مردم ایران» خوانده آنجا است که خود او در صحنه بین‌المللی از سوی دیوان لاهه به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت و در صحنه داخلی به اتهام فساد تحت تعقیب قضائی دارد و چند وقت دیگر باید به دنبال آزادی خودش باشد- آن هم نه در فضای خیال بلکه در جهان واقعیت.

انتهای پیام/