تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3800300
شناسه : 3800300
تاریخ :
بیش از ۱۲ هزار خدمت در مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر ارائه شد اقتصاد ایران: بوشهر- رییس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر گفت: در ۶ ماه اول سال جاری به تعداد ۱۲ هزار و ۳۱۴ مراجعه‌کننده در واحدهای درمانی و پاراکلینیک قلب بوشهر خدمات پزشکی ارائه شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر بحرانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز جهانی قلب گفت: با توجه به آمار بالای بیماران قلبی و عروقی در بوشهر، مردم باید بیشتر به سلامت قلب خود اهمیت بدهند و توصیه پزشکان را در مورد حفظ سلامت قلب خود جدی بگیرند و در مورد بیماری‌های قلبی و پیشگیری از آن بیشتر مطالعه کنند و سبک زندگی سالمی را در پیش بگیرند و حتی‌المقدور از عوامل ایجادکننده بیماری‌های قلبی دوری کنند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر خاطرنشان کرد: اگر فردی علائمی همچون درد قفسه سینه، درد در ناحیه کتف چپ و تنگی نفس داشت آن را جدی بگیرد و به یک مرکز درمانی مراجعه نماید تا با تشخیص به‌موقع درمان مناسب را بگیرد و از طرفی از آنجایی که اغلب افراد متوجه بیماری خود نیستند نیاز به پویش‌های غربالگری است تا بیماران بیشتری شناسایی و جهت درمان به‌موقع به متخصصین ارجاع داده شوند.

وی در ادامه با توجه به حجم بالای مراجعه‌کنندگان به مرکز آموزشی درمانی قلب بوشهر در این ۶ ماه گفت: تعداد ۶ هزار و ۴۸۴ نفر از این مراجعین ذکر شده در بخش‌های بستری و بخش اورژانس به‌صورت بستری و سرپایی خدمات دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین هزار و ۷۰۱ نفر از آنان توسط پزشکان مجرب این مرکز تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفته‌اند و تعداد ۵۵۸ نفر از آن‌ها آنژیوپلاستی شده‌اند.

وی افزود: اتاق عمل این مرکز روزانه با اساتید مجرب فعال است و در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد ۸۷ عمل جراحی الکتیو و ۱۴۴ عمل جراحی اورژانسی قلب و عروق انجام شده است.

دکتر اصغر بحرانی گفت: بخش ام. آر. آی این مرکز به صورت سه شیفت فعال است که در این ۶ ماه تعداد ۴ هزار و ۵۸۱ مراجعه‌کننده داشته است که نسخه هر فرد ممکن است شامل دو الی سه خدمت باشد که این امر موجب می‌شود زمان انجامام. آر. آی بالاتر برود.

دکتر بحرانی با اشاره به اینکه تمامی خدمات ارائه شده در این مرکز با تعرفه دولتی انجام می‌شود گفت: در سه سال اخیر با حمایت رئیس دانشگاه بسیاری از تجهیزات پزشکی به‌صورت نو خریداری و به تجهیزات قبلی اضافه شدند و یا جایگزین دستگاه‌های فرسوده شدند و تعدادی از واحدها بازسازی و یا ایجاد شدند تا در این مرکز خدماتی که شایسته هم استانی‌های عزیز است ارائه شود.