تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3800232
شناسه : 3800232
تاریخ :
بعد از دو سال؛ صدراعظم آلمان می‌خواهد به «پوتین» زنگ بزند اقتصاد ایران: رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که صدراعظم این کشور قصد دارد پیش از برگزاری نشست سران گروه بیست (G۲۰) تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، رسانه‌های آلمانی اعلام کردند که اولاف شولتز، صدراعظم این کشور قصد دارد پس از دو سال و پیش از برگزاری نشست سران گروه بیست (G۲۰) در ماه نوامبر در برزیل، تلفنی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو و رایزنی کند.

پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی رابطه خود را با مسکو کم‌رنگ و تحریم‌های شدیدی علیه روسیه اعمال کردند. آخرین گفت‌وگوی تلفنی بین سران روسیه و آلمان دسامبر ۲۰۲۲ بود.

اما مقامات آلمانی و خود شولتز بارها انجام یک گفت‌وگوی تلفنی دیگر بین سران روسیه و آلمان را رد نکردند. آخرین بار در ماه ژوئن شولتز تمایل خود را برای گفت‌وگوی تلفنی با پوتین اعلام کرد.

در آن زمان دیمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کرد که رئیس‌جمهور پوتین هیچ برنامه‌ای برای گفت‌وگوی تلفنی با صدراعظم آلمان ندارد.

در اوایل سپتامبر شولتز اعلام کرد که زمان گفت‌وگو درباره چگونگی تسریع پایان درگیری در اوکراین فرا رسیده است. وی همچنین افزود که هم او و هم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین توافق کردند که روسیه باید در اجلاس بعدی درباره اوکراین شرکت کند.