تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3800226
شناسه : 3800226
تاریخ :
پروژه آزاد راه منجیل – رودبار هر چه سریعتر باید تکمیل شود اقتصاد ایران: رودبار- بازرس کل گیلان گفت: پروژه آزاد راه منجیل – رودبار در سریعترین زمان ممکن باید تکمیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی بعد از ظهر سه شنبه در راستای بازرسی برنامه‌ای کلان سازمان بازرسی کل کشور با موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام در جلسه‌ای در رابطه با تعیین و تکلیف کارهای باقی مانده آزاد راه منجیل – رودبار اظهار کرد: پروژه آزاد راه منجیل – رودبار در سریع‌ترین زمان ممکن باید تکمیل شود.

بازرس کل استان گیلان با بیان اینکه با بررسی‌های به عمل آمده از اسناد و مدارک و شنیدن توضیحات مسئولین ذیربط طی بازدیدهای میدانی صورت گرفته مشخص شده که همچنان دیوارهای حفاظتی مسیر نیمه تمام مانده است، افزود: به دلیل زلزله خیز بودن منطقه و بارندگی‌های شدید محلی امکان آسیب جدی و در نتیجه تخریب و انسداد آزاد راه به صورت بالقوه وجود دارد.

وی ادامه داد: علی رغم تنظیم صورت جلسات پیرامون جا به جایی تأسیسات آب، برق، گاز و مخابرات در محدوده بلوار وحدت در پروژه مذکور و برآورد هزینه توسط ادارات ذیربط تاکنون اقدامی توسط پیمانکار و کارفرما به منظور پرداخت هزینه جابه جایی زیرساخت و تکمیل آزاد راه به عمل نیامده و با بازگشایی محور موضوع رها گردیده است.

بازرس کل استان گیلان تصریح کرد: چرا باید جان و مال مردم به خاطر اجرای ناقص این پروژه در خطر باشد؟ باید هر چه سریع‌تر پروژه مذکور تکمیل گردد تا منفعت آن به مردم استان و کشور برسد.

گفتنی است؛ با توجه به موارد مطرح شده در جلسه فوق مقرر شد شرکت زیرساخت نسبت به تدوین برنامه زمان بندی مدون به منظور تکمیل بخش‌های نیمه تمام پروژه پس از اخذ مجوز لازم از پلیس راه و سایر مراجع ذیربط از اواخر مهر ماه به منظور اجرای کارهای باقیمانده مانند روشنایی تونل‌ها و پل‌ها، روکش آسفالت و … حداکثر تا ۲۵/‏۰۷/‏۱۴۰۳‬ مبادرت به عمل آورد و هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار نیز اقدام کند.

در ضمن به منظور اجرای هر چه سریع‌تر پروژه و کارهای باقی مانده پیرامون جا به جایی تأسیسات آب و برق و مخابرات و فیبر نوری و بازگشایی مسیر بلوار وحدت با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری و پیمانکاران زیر مجموعه وزارتخانه، شرکت زیرساخت مبلغ ۵۰ درصد صورت جلسات تنظیمی را تاریخ ۱۰/‏۰۸/‏۱۴۰۳‬ پرداخت نماید.