تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3800212
شناسه : 3800212
تاریخ :
اعتراف ژاوی به دلیل اخراجش در حضور بازیکنان بارسلونا اقتصاد ایران: یک رسانه‌ اسپانیایی صحبت‌های سرمربی پیشین بارسلونا در آخرین روزهای حضورش در این تیم راجع به دلیل برکناری او توضیح داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از سناریوهای جنجالی فصل گذشته لالیگا، جدایی ژاوی هرناندس از بارسلونا پس از کش وقوس‌هایی فراوان و گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر صدور رأی اعتماد از سوی مدیران باشگاه به هافبک سابق آبی‌و‌اناری‌ها برای ابقای وی بود. در واقع تا زمان خداحافظی رسمی ژاوی بسیاری هنوز بر این باور بودند که او و خوان لاپورتا رئیس باشگاه آشتی خواهند کرد و به همکاری‌شان ادامه خواهند داد به ویژه که هنوز یک سال دیگر به پایان قرارداد آنها باقی مانده بود. بعد از جدایی ژاوی و انتصاب هانسی فلیک، لاپورتا مصاحبه‌هایی انجام داد و در آنها با تمجید از سرمربی آلمانی به ژاوی به خاطر توقعاتش و نیز متهم کردن او به خلاف واقع جلوه دادن اتفاقات طعنه زد. اظهارات او این فرضیه که اخراج ژاوی صرفاً به خاطر ناکامی‌اش در کسب جام نبوده را تقویت کرد. اکنون هم دلیلی دیگر برای اثبات این فرضیه شکل گرفته است.

برنامه تلویزیونی چیرینگیتوی اسپانیا به تازگی تصاویری را منتشر کرده که ژاوی را در حال سخنرانی برای بازیکنان بارسلونا در رختکن برای اعلام خبر جدایی‌اش از آبی‌و‌اناری‌ها نشان می‌دهد. این اتفاق یک روز پس از پس از باخت 5 بر 3 بارسلونا برابر ویارئال در آخرین روزهای ماه ژانویه 2024 رخ داد. او به بازیکنانش می‌گوید: «می‌دانم روز خوبی برای اعلام این خبر نیست به خصوص بعد از نتیجه افتضاحی که دیروز گرفتیم اما می‌خواهم چیزی را به شما اعلام کنم. نمی‌دانم که خبر دارید یا نه اما من از روز سی‌ام ژوئن دیگر سرمربی بارسلونا نخواهم بود. با رئیس (لاپورتا)، رافا یوسته، آلخاندرو اچه‌واریا، دکو و دیگر مدیران باشگاه صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که تیم نیاز به تغییر دارد، چون با شما تعارف ندارم این را می‌گویم. من دیگر نمی‌توانم این شرایط را قبول کنم. باشگاه باید یکسری مسائل را تغییر دهد که باعث شود بازیکنان راحت شوند. ما تحت فشار و با تنش بازی می‌کنیم. از مدت‌ها قبل دارم به این موضوع فکر می‌کنم. این تصمیم را هم به خاطر باخت دیروزمان نگرفته‌ام. خیلی وقت‌ است که آن را بررسی کرده‌ام. گمان می‌کنم که کم‌کم دارم برای باشگاه مشکل‌ساز می‌شوم.»

ژاوی در حالی به کار خود در بارسلونا پایان داد که در دوران حضورش در این تیم به عنوان مربی، در فصل 23-2022 قهرمان لالیگا و سوپرجام اسپانیا شد.

انتهای پیام/