تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3800183
شناسه : 3800183
تاریخ :
روسیه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه لبنان را به‌شدت محکوم کرد اقتصاد ایران: وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در خاک لبنان را به‌شدت محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه لبنان را به‌شدت محکوم کرد و از مقامات این رژیم خواست که «فورا خصومت‌ها را متوقف و نیروهای نظامی را از قلمرو خاک لبنان خارج کنند.»

در این بیانیه همچنین آمده که «تهاجم اسرائیل به لبنان باعث تشدید خشونت در منطقه خاورمیانه خواهد شد.»

وزارت خارجه روسیه همچنین «همبستگی خود را با مردم لبنان که در معرض تهاجم مسلحانه اسرائیل قرار گرفته‌» اعلام کرد.

وزارت خارجه دولت ترکیه نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات زمینی علیه لبنان را محکوم کرد و آن را «اقدام غیرقانونی اشغال‌گری» و «نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یک کشور» خواند.

در این بیانیه آمده است که این حمله نه تنها امنیت و ثبات کشورهای منطقه بلکه کشورهای خارج از منطقه را نیز هدف قرار می‌دهد.

دولت ترکیه هشدار داد که در نتیجه این تلاش خطرناک برای اشغال، به احتمال زیاد موج جدیدی از مهاجرت پدیدار خواهد شد و افراط گرایان در سراسر جهان جایگاه خود را به دست خواهند آورد.

به نوشته بیانیه وزارت خارجه ترکیه «نباید فراموش کرد که این تحولات بر کشورهایی که از اسرائیل حمایت سیاسی و تسلیحاتی می‌کنند نیز تأثیر خواهد گذاشت.»

آنکارا همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا قوانین بین المللی را رعایت کند و اقدامات لازم را در برابر این حمله انجام دهد.

ساعاتی پیش خبرنگار شبکه المیادین مستقر در جنوب لبنان تاکید کرد که ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر تجاوز زمینی نظامیان صهیونیست به خاک لبنان و عبور از مرزهای این کشور تأیید نشده است.

وی افزود: هیچ منبع میدانی تجاوز نظامیان صهیونیست به خاک لبنان را تأیید نکرده است.

دیشب سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به زعم خود دستور آغاز «عملیات زمینی محدود» نظامیان صهیونیست علیه مواضع حزب الله در نزدیکی مناطق مرزی لبنان را صادر کرد.