تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3800158
شناسه : 3800158
تاریخ :
پرداخت ۱۰ میلیارد تومان خسارت بیمه حیات وحش اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست از پرداخت ۱۰ میلیارد تومان خسارت بیمه حیات وحش طی یک سال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی عبدی‌زاده؛ مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه «بیمه حیات وحش» برای نخستین‌بار در تاریخ محیط زیست کشور و به ابتکار صندوق ملی محیط زیست ایجاد شده است، اظهار کرد: سال گذشته 14 میلیارد تومان به این بیمه اختصاص پیدا کرد که 7 میلیارد آن را صندوق ملی محیط زیست و 7 میلیارد دیگر را شرکت بیمه‌کننده تامین کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 10 میلیارد تومان خسارت به مردم عزیزمان پرداخت شده، تصریح کرد: قرار است در قرارداد امسال سقف و کف خسارت بر اساس میزان ریسک و خسارت‌هایی که در دوره‌های گذشته رخ داده ارزیابی و یک نرخ مبتنی بر واقعیات درنظر گرفته شود.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست با بیان اینکه قرار نیست عدد اختصاص پیدا کرده کاهش پیدا کند، گفت: میزان خسارت، سال به سال ضریب می‌خورد چه از بُعد حجم قیمتی و خسارتی چه از بُعد ارزش پولی که همه اینها باید در نظر گرفته شود.

عبدی‌زاده در توضیح فرایند پرداخت بیمه خسارت گفت: خسارت‌دیدگان از مسیر ادارات محیط زیست شهرستانی و استانی می‌توانند برای ثبت خسارت وارده مراجعه کنند؛ گزارش خسارت از استان به سازمان محیط زیست می‌آید و از سازمان به صندوق ارجاع داده می‌شود و در نهایت صندوق برای پرداخت، مطابق دستورالعمل به بیمه ارجاع می‌دهد.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت پیش‌بینی شده با درنظر گرفتن مدیریت ریسک و راستی‌آزمایی خسارت، نحوه پرداخت، نظم و انضباط بهتری بگیرد و در نظر داریم خسارات جانی و انسانی را از محل مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بیمه‌ای به خدمات بیمه حیات وحش اضافه کنیم.

عبدی‌زاده با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در معرفی بیمه حیات وحش به مردم گفت به‌صورت ویژه در بخش معرفی این بیمه به مردم و جامعه مخاطب آن اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به ضرورت وجود پیوست رسانه‌ای بر روی هر اقدامی که از سوی صندوق ملی محیط زیست انجام می‌شود گفت در دوران جدید با نگاه حرفه‌ای بیمه‌ای به ماجرا، موضوع فرایندها، ارزش کاری و پیوند صنعت بیمه و محیط زیست را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

عبدی‌زاده تاکید کرد آنچه در بخش پیوست رسانه‌ای بیمه حیات وحش دنبال می‌کنیم اطلاع‌رسانی صرف نیست بلکه ما درپی تبیین موضوع هستیم.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست گفت: تا پایان پاییز عقد قرارداد با شرکت بیمه‌ای نهایی می‌شود اما تا پیش از آن، جامعه مخاطب بیمه حیات وحش می‌توانند برای بهره‌مندی از این بیمه درصدد جبران خسارت وارده برآیند.

وی ابراز امیدواری کرد با برقراری پیوند بین محیط زیست و صنعت بیمه با رویکرد محیط زیستی، اقتصاد محیط زیستی و توسعه پایدار به‌زودی در حوزه تامین مالی و ریسک‌های مترتب بر این بخش شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

انتهای پیام/