تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3800156
شناسه : 3800156
تاریخ :
«کابوس بی‌پایان»؛ گزارش آنروا از وضعیت فاجعه‌بار نوار غزه اقتصاد ایران: کمیسر کل آنروا، وضعیت غزه را که تحت حملات مداوم رژیم صهیونیستی قرار دارد، «کابوسی بی‌پایان» توصیف کرد و نسبت به وضعیت زندگی ساکنان آن هشدار داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، جنگی را که رژیم صهیونیستی نزدیک به یک سال است علیه غزه به راه انداخته، به‌عنوان «کابوسی بی‌پایان» توصیف کرد.

وی در نشست‌های خود با نمایندگان چندین کشور در دفتر سازمان ملل در ژنو، وضعیت غزه را به شدت نگران‌کننده دانست و گفت: «غزه دیگر قابل سکونت نیست و مردم آن به‌صورت روزانه با مرگ، بیماری و گرسنگی مواجه‌اند.»

لازارینی اشاره کرد که ساکنان غزه اکنون در تنها ۱۰ درصد از مساحت این منطقه محصور شده‌اند و در حالی که به‌طور مداوم در جستجوی امنیت هستند، هرگز موفق به یافتن آن نشده‌اند.

وی اضافه کرد که ۶۲۰ هزار کودک فلسطینی بین ویرانه‌های خانه‌های خود در غزه زندگی می‌کنند.

در این نشست‌ها، لازارینی از اعضای سازمان ملل درخواست کرد تا آموزش را به‌عنوان اولویتی جمعی که فراتر از اقدامات نجات‌بخش است، در نظر بگیرند.

وی عنوان کرد که با وجود شرایط پیچیده، آن روا از یک ماه پیش تلاش‌هایی را برای بازگشت برخی از کودکان به محیط‌های آموزشی آغاز کرده است.

لازارینی همچنین یادآور شد: «تنها دارایی که هرگز از فلسطینیان سلب نشده، آموزش است. در طول دهه‌های گذشته، آنها از بسیاری چیزها محروم شده‌اند، اما از آموزش محروم نشده‌اند. آموزش همواره مایه افتخار آن‌ها بوده است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به وضعیت کرانه باختری اشاره کرد و آن را «فاجعه‌ای خاموش» خواند که در سایه جنگ غزه به آن توجه کافی نمی‌شود.

غزه از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد که به بحران انسانی عمیق منجر شده است. جنگ‌ها و حملات نظامی مکرر، زندگی را برای ساکنان غزه به شدت دشوار کرده و موجب کشته شدن و آواره شدن هزاران نفر شده است.

سازمان‌های بین‌المللی، از جمله آن روا، به طور مکرر از شرایط بحرانی غزه و کمبود غذا، آب و دارو هشدار داده‌اند.

همچنین، وضعیت انسانی در کرانه باختری نیز به شدت نگران‌کننده است و سرکوب‌ها و محدودیت‌های رژیم صهیونیستی به تشدید تنش‌ها منجر شده است.