تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3800135
شناسه : 3800135
تاریخ :
سازمان ملل: ۶۶ درصد از ساختمان‌های نوار غزه تخریب شده‌اند اقتصاد ایران: بر اساس ارزیابی سازمان ملل، ۶۶ درصد از ساختمان‌های نوار غزه در جریان درگیری‌ها آسیب دیده‌اند و شهر غزه (شمال نوار غزه) بیشترین میزان تخریب را تجربه کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل در نهمین به‌روزرسانی ارزیابی خسارات وارد شده به ساختمان‌های نوار غزه، گزارش داد که دو سوم از کل ساختمان‌های این منطقه آسیب دیده‌اند و بیشترین آسیب‌ها در استان غزه رخ داده است.

این ارزیابی بر اساس تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا که در روزهای سوم و ششم سپتامبر ۲۰۲۴ جمع‌آوری شده‌اند، انجام شده است.

این مرکز تصاویر ثبت‌شده در این دو روز را با داده‌های قبلی مقایسه کرده و دیدگاه جامعی از افزایش ویرانی‌ها ارائه داده است.

بر اساس این تحلیل، ۶۶ درصد از ساختمان‌های آسیب‌دیده در نوار غزه شامل ۱۶۳ هزار و ۷۷۸ باب ساختمان است که از این تعداد ۵۲ هزار و ۵۶۴ ساختمان کاملاً تخریب شده‌اند، ۱۸ هزار و ۹۱۳ ساختمان به شدت آسیب دیده‌اند، ۳۵ هزار و ۵۹۱ ساختمان ممکن است آسیب دیده باشند و ۵۶ هزار و ۷۱۰ ساختمان به طور جزئی آسیب دیده‌اند.

نتایج این تحلیل نشان داد که بیشترین آسیب در نوار غزه و به ویژه در شهر غزه (شمال نوار غزه) بوده است که در آن ۳۶ هزار و ۶۱۱ ساختمان تخریب شده‌اند.

همچنین، مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل با همکاری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به‌روزرسانی جدیدی از وضعیت اراضی کشاورزی در نوار غزه منتشر کرد که نشان داد حدود ۶۸ درصد از زمین‌های زراعی در سپتامبر ۲۰۲۴ کاهش شدید در سلامت و تراکم محصولات خود داشته‌اند.

این مرکز اعلام کرد که طی یک سال از این درگیری، به طور مستمر به نیروهای امدادرسان اطلاعات به‌روزرسانی شده‌ای ارائه کرده است که شامل ارزیابی‌های خسارات وارده به راه‌ها، زمین‌های کشاورزی و همچنین تحلیلی دقیق از آسیب‌های وارد شده به میراث فرهنگی و مدارس بوده است.

تحلیل‌های تصاویر ماهواره‌ای «یونوسَت» ویرانی گسترده را مستند کرده و بر نیاز ساکنان آسیب‌دیده به حمایت تاکید دارد.

مرکز ماهواره‌ای سازمان ملل اعلام کرد که به نظارت بر وضعیت ادامه خواهد داد و با همکاران امدادی و توسعه‌ای برای پاسخگویی به بحران و حمایت از ساکنان آسیب‌دیده همکاری خواهد کرد.