تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799808
شناسه : 3799808
تاریخ :
۴ فقره اجرای طرح مرتع داری استان سمنان احاطه مدیریت شد اقتصاد ایران: شاهرود- رییس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی استان سمنان از احاطه مدیریت چهار فقره طرح مرتع داری طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این میزان چهار هزار و ۳۹۱ هکتار را در بر دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسام الدین خالصی ظهر سه شنبه در بازدید از مراتع شاهرود بابیان اینکه طی سال جاری چهار فقره اجرای طرح مرتع داری در کل استان سمنان احاطه مدیریت شده است، ابراز داشت: این میزان معادل چهار هزار و ۳۹۱ هکتار است.

وی بابیان اینکه سال گذشته این میزان ۱۰ فقره را در بر داشت، افزود: به این معنا که پنج هزار و ۸۶۰ هزار هکتار مرتع به مجریان و بهره برداران واگذار شده است.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی استان سمنان بابیان اینکه معتقدیم حفاظت از مراتع کار مشارکتی است، ابراز داشت: بدون حضور جوامع محلی مدیریت مراتع کار چندان آسانی نخواهد بود.

خالصی با بیان اینکه اولویت این سازمان مدیریت و حفاظت از مراتع است، تصریح کرد: هدف از واگذاری مراتع به بهره برداران نیز همین موضوع یعنی حفاظت هر چه بیشتر منطقه است.

وی افزود: بر اساس شیوه نامه‌های فنی و اجرایی با احاطه طرح‌های مرتع داری و واگذاری به بهره برداران کار حفاظت به خود مردم سپرده می‌شود.