تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799793
شناسه : 3799793
تاریخ :
لزوم تربیت دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور بر مدار اخلاق اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه یزد بر لزوم تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور بر مدار اخلاق و انسان دوستی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح سه شنبه در مراسم شور عاطفه‌ها در دبیرستان فرزانگان حکیم زاده یزد، از برگزاری جشن عاطفه‌ها به عنوان یک حرکت خیر و ارزشمند یاد کرد و گفت: کمک به نیازمندان از توصیه‌های پیشوایان دینی و یک وظیفه انسانی است.

وی همچنین با تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله بیان کرد: خوب است که دانش آموزان در این زمینه فکر کنند و ببینند این هم ظلم و بی رحمی برای چیست و چه نتایجی به دنبال دارد.

ناصری عنوان کرد: خداوند متعال تمام مخلوقات عالم را برای بشر و تکامل آن خلق کرده، آیا خلقت انسان با این همه امکانات، هدف ندارد و خوب است که دانش آموزان به این موضوع به عنوان یک مبحث پایه ای فکر کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: آیا خدا ما را خلق کرده که به درجات بالای انسانی، تکامل و قرب الهی برسیم یا ما را خلق کرده تا در مسیر انسانهای ظالم، ستمگر و آدمکش و فاسد قدم برداریم؟

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تفکر در مسائل داشته باشیم، افزود: با تقویت قدرت تفکر است که می توانیم به تشخیص حق و باطل برسیم.

ناصری همچنین با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد: هدف انقلاب پیشرفت در علم، دین، اخلاق، صنعت، پزشکی و حرکت در مسیر حق بوده است بنابراین باید رفتارها و برنامه های خود را بر اساس معیارهای انقلاب اسلامی بسنجیم.

وی یادآور شد: کسانی که ظلم و فساد و فحشا را ترویج می دهند، به هدف خلقت و به پیشرفت و تعالی انسان فکر نمی کنند بلکه آنها به فکر جلوگیری از ترقی ملت های مسلمان هستند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: دانش آموزان باید با مطالعه و درس خواندن، در مسیر تکامل قدم بردارند و اهداف خود، جامعه و انقلاب را محقق کنند و مراقب باشند در چاله فساد و فحشایی که جوامع غربی و آمریکایی تدارک دیده اند، نیفتند.

وی به معلمان و اساتید نیز توصیه کرد: در تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان این کشور کوشا باشند و تلاش کنند که اخلاق و خوبی ها در آنها تقویت شود و برگزاری برنامه هایی نظیر شور عاطفه ها، برنامه ای ارزشمند در مسیر تقویت اخلاق و انسان دوستی است.

ناصری تاکید کرد: دانش آموزان امروز، مدیران فردا هستند و باید به نحوی تربیت شوند که همانند غربگرایان امروز، تمام نگاهشان به خارج از کشور نباشد بلکه به فکر حفظ عزت و استقلال کشور باشند.