تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799752
شناسه : 3799752
تاریخ :
۳۸۴ هکتار از اراضی ملی لرستان رفع تصرف شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان از رفع تصرف ۳۸۴ هکتار از اراضی ملی این استان طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در سخنانی، اظهار داشت: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضائیه و ضرورت حفاظت و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی، با انجام اقدامات قانونی و قاطع ۳۸۴ هکتار از اراضی ملی لرستان در قالب ۱۸۵ فقره اقدام در شش‌ماهه نخست سال جاری رفع تصرف شد.

وی افزود: همچنین در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نیز ۴۱۹ مورد به مساحت ۹۱ هکتار از اراضی زراعی استان اعاده به وضع سابق شد.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری همچنین ۴۸ مورد اجرای احکام قطعی قلع‌وقمع به مساحت پنج هزار و ۳۱۰ مترمربع در استان اجرا شد.

حجت‌الاسلام شهواری با بیان اینکه دستگاه قضائی استان همواره بر پیشگیری از تغییر کاربری اراضی تأکید دارد، گفت: باتوجه‌به اینکه قلع‌وقمع مستحدثات موجب اتلاف منابع می‌شود؛ لذا همواره به دادستان‌های استان تأکید می‌شود که تا از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت‌وساز در آن و تغییر کاربری اراضی پیشگیری شود.

وی تأکید کرد: در همین راستا با همکاری و تلاش دادستان‌های سراسر استان و با انجام اقدامات قضائی به‌موقع در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری ۸۷۰ مورد شناسایی و توقف عملیات تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی استان رخ داد.