تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799696
شناسه : 3799696
تاریخ :
۳۱۳ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند اقتصاد ایران: تبریز-مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۳۱۳ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین و مردم نوع دوست استان از زندان‌ها آزاد شدند و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول تقی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده، یک نفر به علت حوادث کارگاهی، ۱۷۸ نفر بدهکار مالی و ۱۳۴ نفر مهریه و نفقه در زندان بودند.

وی کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده را چهار هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: از این مبلغ چهار هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال از طریق پذیرش اعسار (تقسیط) از سوی مراجع قضائی، ۳۷۰ میلیارد ریال توسط گذشت رضایت مندانه، ۲۵۰ میلیارد ریال نیز از طریق کمک ویژه (بلاعوض)، ۳۰ میلیارد ریال با پرداخت تسهیلات و ۶۵ میلیارد ریال از طریق آورده خانواده تأمین شده است‌.

تقی پور ادامه داد: از تعداد زندانیان آزاد شده فوق ۱۷ نفر را زندانیان زن و ۲۹۶ نفر را زندانیان مرد تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: تاکنون و از زمانی که سنت حسنه ضیافت و احسان مرحومین در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز شروع شده است، حدود پنج هزار و ۲۰۰ خانواده و صاحیان صنایع در این امر خیر سهیم شده‌اند و هزینه‌های مراسم ترحیم متوفیان خود را جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی اهدا کرده‌اند.