تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3799690
شناسه : 3799690
تاریخ :
دوران خدمت سربازی مرا واداشت تا جامعه را جور دیگری نگاه کنم اقتصاد ایران: رئیس جمهور گفت: دیپلم هنرستان گرفتم و برای خدمت سربازی به زابل اعزام شدم و در آن ‌دوران متوجه شدم دنیا را باید جور دیگری نگاه کرد و نمی‌توان با شیطنت‌های کودکانه زندگی کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان رئیس جمهور در چهاردهمین همایش نخبگان کشور و در روز ملی نخبگان، در سالن اجلاس سران ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت و همراهان عزیزش، گفت: در دوره شاه یک محصل معمولی بودم و ادعای نخبگی هم نداشتم. دیپلم هنرستان گرفتم و برای خدمت سربازی به زابل اعزام شدم و در آن ‌دوران متوجه شدم دنیا را باید جور دیگری نگاه کرد، چون دیدم در جامعه نمی‌توان با شیطنت‌های کودکانه زندگی کرد و باید جور دیگری بود.

وی افزود: از نظر اجتماعی در یک خانواده معمولی در شهری کوچک بودم و پدرم هم پولی نداشت و کارمند معمولی بود، اما تصمیم گرفتم که وارد رشته پزشکی شوم.

پزشکیان تاکید کرد: در ۵ -۶ ماه بدون معلم و امکانات درس خواندم و چون تصمیم گرفته بودم همه مصائب و مشکلات این راه را تحمل کردم. فکر هم نمی‌کردم روزی به دانشگاه بیایم؛ مانند امروز که اصلاً فکر نمی‌کردم که رئیس جمهور شوم.

رئیس جمهور ادامه داد: در دوران تحصیل در دانشگاه تلاش کردم تا به مردم خدمت کنم تا آنها اعتقادات ما را باور کنند، چون آن زمان چپی‌ها بیشتر در دانشگاه بودند و در رشته پزشکی هم حضوری پررنگ داشتند.

پزشکیان با اشاره به وقوع انقلاب اظهار کرد: پس از آن انقلاب شد، جنگ شد و بنده در لشکر عاشورا حضور داشتم. آن زمان در تمام عملیات‌های لشکر عاشورا، عملیاتی نبود که انجام شود و بنده در آن عملیات نقشی نداشته باشم و چه مستقیم حضور داشتم و یا چه در پشت جبهه مشغول تدارکات برای لشکر بودم.

در حال تکمیل