تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799651
شناسه : 3799651
تاریخ :
جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از خراسان جنوبی به نقاط مختلف اقتصاد ایران: بیرجند-سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابجایی بیش از ۴ میلیون تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور از ابتدای سال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی علیزاده صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تلاش رانندگان سخت‌کوش و فعالان بخش حمل و نقل از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و ۶۵ هزار و ۶۸۱ تن کالا از استان به نقاط مختلف کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافته است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با اشاره به اینکه این حجم کالا با بیش از ۲۱۸ هزار سفر باری جابجا شده است، گفت: عمده کالاهای جابجا شده از مبدأ استان سیمان کیسه‌ای، ذغال سنگ و بنتونیت بوده است.

سرپرست اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم اولویت اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است، افزود: در حال حاضر ۳ پایانه عمومی حمل و نقل کالا در استان فعال است.

علیزاده تصریح کرد: ۹۷ شرکت و شعبه حمل و نقل کالا هفت هزار و ۵۱۸ دستگاه ناوگان باری و هزار و ۴۷۶ راننده در بخش حمل و نقل کالای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمار بیشترین کالای جابجا شده از شهرستان‌های بیرجند، قاین و طبس بوده است.