تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3799541
شناسه : 3799541
تاریخ :
تشکیل قرارگاه مقابله با جنگ ارزی دشمن چه شد؟ اقتصاد ایران: نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر انقلاب چند سال قبل فرمودند قرارگاهی برای مقابله با جنگ ارزی تشکیل شود که باید پاسخ داده شود این قرارگاه چه شد؟

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: نویسنده کتاب جنگ‌های ارزی در کتاب خود ادعا کرده ما ظرف ۴۸ ساعت تصمیم گرفتیم ارزش پول ایران را کاهش دهیم و موفق هم شدیم و ۴۰ درصد این کار محقق شد.

وی توضیح داد: این صحبت نشان دهنده آن است که دشمن یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران راه انداخته است و آمریکایی‌ها از ارز به عنوان یک سلاح مؤثر استفاده می‌کنند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا برای آنکه جنگ اقتصادی خود را علیه ایران عملیاتی کند، ستاد راهبری جنگ تشکیل داده و وزارت خزانه داری آمریکا هم در این موضوع وظایفی دارد که باید انجام دهد.

حاجی دلیگانی متذکر شد: چند سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند باید قرارگاهی برای مقابله با جنگ ارزی دشمن تشکیل شود و به صورت شبانه روزی فعال باشد که سوال بنده آن است آیا ما قرارگاهی برای مقابله با جنگ ارزی داریم و آیا این قرارگاه تصمیم خاصی برای مقابله با حربه دشمن می‌گیرد؟

وی تاکید کرد: قطعاً سیاست‌های ارزی روی زندگی مردم تأثیر می‌گذارد، بر اساس قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور باید نرخ تورم را کاهش دهیم؛ یک نکته مهم دیگر آن است که در ایران که کشوری اسلامی است نرخ سود بانکی ۳۰ درصد است اما در کشوری چون آمریکا نرخ سود بانکی نهایتاً ۵ درصد است و آیا نرخ سود بانکی در کشور ما شرعی است؟ مسئولان ذیربط از جمله رئیس بانک مرکزی باید در این باره پاسخ دهند.