تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799524
شناسه : 3799524
تاریخ :
افزایش ۴۳ درصدی آثار ارسال شده به جشنواره آواها و نواها اقتصاد ایران: شهرکرد-معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد آثار دریافت شده در دبیرخانه چهارمین جشنواره آواها و نواها در مقایسه با دوره قبلی افزایش ۴۳ درصدی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

شهرام فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دریافت و داوری ۳۵۸ اثر در دبیرخانه چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی اظهار کرد: آئین پایانی و معرفی برترین‌های این دوره از جشنواره ۱۹ مهر در کوهرنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان چهارمین جشنواره استانی آواها و نواهای بومی محلی در سه بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها، کارآواها و سوگینه و حماسی، نیمه مرداد امسال با همکاری قرارگاه فرهنگی هنری شهید آوینی منتشر شد که پس از پایان مهلت ارسال آثار، ۳۵۸ اثر در دبیرخانه دریافت شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری استقبال از این دوره از جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تعداد آثار دریافت شده در دبیرخانه چهارمین جشنواره آواها و نواها در مقایسه با دوره قبلی افزایشی ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

فرجی با بیان اینکه بیش‌ترین آثار دریافتی متعلق به علاقه‌مندان ۱۰ تا ۱۵ سال است، عنوان کرد: توجه نسل نوجوان به فرهنگ و آثار موسیقایی بازمانده از نسل‌های گذشته به عنوان بخشی از حافظه فرهنگی و هنری اقوام، جای خرسندی است و امید می‌رود این جشنواره بتواند نقش ارزنده‌تری را در احیا و تقویت این بخش از فرهنگ و هنر ایرانی در منطقه زاگرس‌نشین ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه گستره پذیرش آثار در جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی، استانی اعلام شده بود اما بیش از ۳۰ اثر از استان‌های زاگرس‌نشین همچون لرستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و مناطقی از اصفهان، خوزستان و بوشهر نیز در دبیرخانه دریافت شد که بیانگر ظرفیت و قابلیت این جشنواره برای تبدیل شده به رویدادی منطقه‌ای است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به داوری آثار دریافتی در چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی چهارمحال و بختیاری هم اشاره و اضافه کرد: هیأت داوران متشکل از دیدار محمودی، روح الله کریمی، داریوش اسکندری و لطف علی چراغ‌پور پس از بررسی آثار در بخش شادیانه‌ها و عاشقانه‌ها، سه اثر را به عنوان آثار برتر انتخاب کردند.

فرجی بیان کرد: بنا به نظر داوران در بخش کارآواها هیچ اثری شایسته عنوان نخست نشد اما ۲ اثر به عنوان آثار برتر رده دوم و یک اثر هم در رده سوم منتخب شد.

وی با بیان اینکه در بخش سوگینه و حماسی هم داوران، سه اثر برتر را مشخص کردند، تاکید کرد: در هر سه بخش جشنواره، یک اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر شناخته شده است تا در مجموع نام ۱۲ برگزیده چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی و محلی در آئین پایانی اعلام شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به استقبال خوب هنرمندان شاهنامه‌خوان در بخش حماسی و بنا به نظر داوران و مسئولان دبیرخانه این دوره از جشنواره آواها و نواهای بومی محلی، چهار نفر از شرکت‌کنندگان نوجوان و نونهال هم در بخش ویژه جشنواره تقدیر خواهند شد.

فرجی تصریح کرد: آئین پایانی چهارمین جشنواره آواها و نواهای بومی محلی چهارمحال و بختیاری ۱۹ مهر با اجرای زنده آثار منتخب در اردوگاه آموزشی تربیتی امام خمینی (ره) شهر چلگرد برگزار می‌شود.

وی افزود: در سومین دوره از جشنواره آواها و نواهای بومی محلی ۲۵۰ اثر از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری و همچنین برخی استان‌های هم‌جوار به دبیرخانه ارسال شده بود که در پایان بنا به نظر هیأت داوران ۱۲ اثر برگزیده و پنج اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.