تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799509
شناسه : 3799509
تاریخ :
افتتاح بزرگترین بخش کودک کتابخانه های کشوردر کتابخانه مرکزی تبریز اقتصاد ایران: تبریز-مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی کشور در کتابخانه مرکزی تبریز افتتاح می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طی سفر یک‌روزه به استان آذربایجان شرقی با همراهی اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از دو پروژه کتابخانه‌ای در دست افتتاح و کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهر جدید سهند بازدید کرد.

مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد در حاشیه این بازدید ضمن قدردانی از فعالیت‌های مدیریت و همکاران اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در راستای توسعه شاخص‌های کتابخانه ای نظیر عضو، امانت، سرانه فیزیکی و منابع کتابخانه ای در استان گفت: سفر یک روزه به استان با سه هدف اصلی بررسی پیشرفت کار بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز، بازدید از مراحل ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بستان آباد و بازدید از کتابخانه عمومی کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شهر جدید سهند صورت گرفت.

گودرزی در مورد کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به سیاست نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر توسعه خدمات کتابخانه ای و تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه های عمومی به صورت مدرن و طبق استانداردهای روز دنیا این کتابخانه را به عنوان یکی از کتابخانه های نمونه نهاد کتابخانه های عمومی کشور نام برد که سال پیش افتتاح شده و در یک سال گذشته با اجرای برنامه‌های متنوع ترویجی به ویژه حمایت از کسب و کارهای کوچک به عنوان پایگاه اجتماعی محل رجوع دائمی مردم فرهنگ دوست شهر جدید سهند تبدیل شده و بیش از پنج هزار نفر به عضویت این کتابخانه درآمده‌اند.

وی افزود: استقبال از این کتابخانه و الگوهای مشابه در سراسر کشور نشان داد: ما هرجا توانسته‌ایم خدمات مناسب و جدید را با تجهیزات به روز ترکیب کرده و در اختیار عموم مردم قرار دهیم رویکرد و نگاه مردم به کتابخوانی و کتابخانه های عمومی تغییر کرده است.

گودرزی در مورد بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز نیز گفت: نقشه بازطراحی این کتابخانه به عنوان یکی از قدیممی ترین کتابخانه های مرکزی کشور در سال‌های پیش آماده شده بود که با همت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، کارشناسان ستادی و مدیریت و کتابداران این کتابخانه در دو سال گذشته طی چند فاز با جدیت پیگیری شده و به مراحل نهایی افتتاح رسیده است.

مدیرکل توسعه کتابخانه های نهاد با اشاره به اینکه باز طراحی کتابخانه مرکزی تبریز با تخمین هزینه کرد اولیه ۱۱۰ میلیارد ریال، در سه بخش تعمیرات عمرانی، جابه جایی بخش‌ها و خرید به روز رسانی تجهیزات برنامه ریزی شده است، افزود: بخش کودک این کتابخانه با جابه جایی صورت گرفته و تجهیز آن با متراژ ۳۵۰ متر مربع بزرگترین بخش کودک کتابخانه های عمومی کشور خواهد بود که به طور کامل آماده و تجهیز شده است.

تالار آمفی تئاتر، سالن جلسات، کلاسهای آموزشی و تحت وب آن به شکل کامل با تجهیزات مطابق استانداردهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور به اتمام رسیده و بخش نوجوان و تالار علم و خلاقیت این کتابخانه در مراحل پایانی تجهیز می‌باشد.

گودرزی همچنین در بازدید از ساختمان در دست احداث و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بستان آباد گفت: این کتابخانه با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربعی نیاز بود تا به صورت کارشناسی فضاهای آن مورد بررسی و طراحی قرار گیرد تا با توجه به نیاز منطقه همه ظرفیت آن مورد بهره برداری قرار گیرد.