تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3799441
شناسه : 3799441
تاریخ :
حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد اقتصاد ایران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و بانک مرکزی باید به نیازهای این حوزه توجه کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۰ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره بررسی عملکرد دستگاه‌های مسئول در تأمین و تخصیص نیازهای ارزی واحدهای صنعتی و تولیدی کشور اظهار کرد: حوزه صنعت و معدن به ۷۱ میلیارد دلار ارز نیاز دارد و اگر بانک مرکزی ۳۵ میلیارد دلار به این موضوع تخصیص دهد صرفاً ۵۰ درصد از نیازهای بخش صنعت و معدن کشور تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: سیاست‌های ارزی غلط است چرا که صادرکنندگان تمایل ندارند ارز خود را عرضه کنند و دریافت کنند ارز نیز تمایل ندارند بیش از نیاز ارز بگیرند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل سیاست‌های بانک مرکزی، تقاضا برای دریافت ارز افزایش یافته و صادرکنندگان تمایل دارند «کم اظهاری» کنند و واردکنندگان هم می‌خواهند «بیش اظهاری» داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد بنده آن است که سامانه تخصیص ارز به سازمان امور مالیاتی متصل شود تا کسانی که متقاضی دریافت ارز هستند مالیات تولید حاصل از دریافت ارز را پرداخت کنند و این کار باعث می‌شود ما شاهد بیش اظهاری نباشیم.