تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3799419
شناسه : 3799419
تاریخ :
تحلیل رأی کمیته انضباطی در پرونده جعل پزشکی پرسپولیس اقتصاد ایران: کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استناد به ۳ بند قانونی، پرسپولیس را در پرونده جعل نبیل باهویی جریمه کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صبح امروز (سه شنبه) رأی جعل در پرونده پزشکی نبیل باهویی را اعلام کرد و طبق آن باشگاه پرسپولیس جریمه و ابوالفضل ایل سعادتمند بابت معاونت در جعل محکوم شدند.

در این حکم به 3 بند قانونی اشاره شده اما مهمترین استنادات آن به ماده 94 و 70 مقررات انضباطی است. حال پرسش اینجاست این مواد حقوقی به چه مسائلی اشاره دارند؟ پیش از مرور این مواد حقوقی باید یادآوری کرد که طبق قانون مبالغ جریمه‌هایی که در گذشته 50 تا 100 میلیون بودند، به 500 میلیون تا یک میلیارد تغییر کردند.

ماده 70 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره جعل، تزویر و استفاده از سند معجول است. با این اوصاف برخلاف صحبت‌ پرسپولیسی‌ها، این باشگاه نه تنها از جرم جعل تبرئه نشده بلکه به دلیل مشارکت یکی از افراد مسئول طبق بند سوم ماده 70 به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده است. بنابراین باشگاه پرسپولیس طبق قانون نمی‌تواند بگوید فرد اشتباه کرده، چرا که قانون در این مورد تصریح دارد. وقتی جرمی از سوی یکی از مسئولان مرتبط به باشگاهی رخ دهد، باشگاه در آن موضوع جریمه می‌شود.

تیم فوتبال پرسپولیس ,

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با استفاده از ماده 94 پرسپولیس را مستحق تخفیف دانسته است. در این ماده دلایل تخفیف مجازات عنوان شده و دلایلی مانند همکاری متخلف پیش از صدور رأی، پیشمانی و نداشتن سوسابقه  می‌تواند از جمله علل تخفیف رأی باشد.

تیم فوتبال پرسپولیس ,

انتهای پیام/