تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3799323
شناسه : 3799323
تاریخ :
مادورو: روسیه و ونزوئلا پیمان شراکت راهبردی ۱۰ ساله امضا می‌کنند اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد در پایان سال جاری میلادی روسیه و ونزوئلا پیمان شراکت راهبردی 10 ساله امضا خواهند کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزای مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد روسیه و ونزوئلا قصد دارند در نشست کمسیون بین‌دولتی در ماه دسامبر، توافق‌نامه اتحاد راهبردی ۱۰ ساله را امضا کنند.

وی دراین‌باره گفت: دلسی رودریگز، معاون رئیس‌جمهور گزارش داده که کمیسیون بین‌دولتی دو کشور در پایان سال برگزار خواهد شد و در این نشست قرار است یک اتحاد راهبردی ۱۰ ساله امضا کنیم.

نیکلاس مادورو افزود: بنابراین ونزوئلا، روسیه را خواهر بزرگتر و خوب می‌داند و روسیه، ونزوئلا را نیرویی اساسی و مهم در آمریکای لاتین می‌داند.

رودریگز در پایان ماه سپتامبر به مسکو سفر کرد و با دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست وزیر روسیه، که رئیس مشترک کمیسیون بین دولتی است، دیدار کرد.

در پی مذاکرات رودریگز و چرنیشنکو، وزارت خارجه ونزوئلا از آمادگی برای نشست بعدی کمیسیون بین دولتی که قرار است در پایان سال جاری در کاراکاس برگزار شود، خبر داد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین گفت: روسیه روابط عمیق، راهبردی و برادرانه با ونزوئلا دارد. فرمانده هوگو چاوز و ولادیمیر پوتین چیز شگفت‌آوری را خلق کردند. من به عنوان نماینده مجلس به این امر کمک کردم و سپش به عنوان رئیس‌جمهور، روابط را در همه زمینه‌ها تقویت کردیم.