تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3799062
شناسه : 3799062
تاریخ :
شهید نصرالله مصداق بارز مالک اشتر برای امام علی (ع) بود اقتصاد ایران: قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: شهید نصرالله مصداق بارز مالک اشتر برای امام علی (ع) بود و امام پس از شهادت مالک فرمودند که چشم‌ها باید برای او گریه کند و مالک نزد من همچون من برای پیامبر بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین مؤمنی شامگاه دوشنبه در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از امتیازاتی که در ایران برخوردار هستیم، این است که دشمن از بیرون با دقت بسیار بالا ما را رصد می‌کند و در مراکز تحقیقاتی جهان اعلام شده که ایران به جهت ایدئولوژی مردم به پنج دلیل امکان ندارد که به زانو در بیاید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره پنچ ویژگی ممتاز ایران به گفته غربی‌ها بیان کرد: نخستین ویژگی ممتاز این است که ایرانی‌ها برای هر موضوعی حتی مساله زن نیز اسطوره دارند و دومین موضوع یک مساله بن بست شکن به معنای مرجعیت و ولایت فقیه است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شهید سیدحسن نصرالله مطیع و پیرو ولایت فقیه و مرجعیت بود، ابراز کرد: ویژگی ممتاز دیگر ایرانی‌ها اعتقاد به منجی است که این مسائل ایرانی‌ها را نسبت به دیگر کشورها مستثنی می‌دارد.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله مصداق بارز مالک اشتر برای امام علی (ع) بود، عنوان کرد: امام علی (ع) پس از شهادت مالک اشتر فرمودند که چشم‌ها باید برای او گریه کند و مالک نزد من همچون من برای پیامبر بود.

وی ادامه داد: مالک اشتر همچون شهید سیدحسن نصرالله مطیع امر ولایت، پر تلاش، حاضر در صحنه‌های نبرد و آماده برای امر جهاد بود و آنان تعلقی به دنیا نداشتند و همواره به دنبال انجام تکالیف خود بودند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز در یک جنگ نیابتی و مبهم هستیم، عنوان کرد: شهید نصرالله همچون مالک اشتر مقاومت دشمن شناس بود و ما باید همواره در مقابل دشمن و کافر حربی بایستیم.

سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد: آمریکا و اسرائیل امروز کافران حربی هستیم و در مقابل آنان نباید سلاح را زمین بگذاریم و تسلیم شویم.

وی گفت: تعابیر مقام معظم رهبری درباره شهید نصرالله مشتمل بر عالم مجاهد کبیر، با فضیلت دینی، رهبر مدبر، سیاسی بسیار عجیب است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: پس از شهادت شهید نصرالله پرچم مقاومت روی زمین نمی‌ماند، چراکه خون این شهید جوشش خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: به گفته پیامبر اسلام زمین به ارث ایرانیان خواهد رسید و این امت هستند که زمینه ظهور و نابودی یهودیان را فراهم می‌کنند.