تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3799004
شناسه : 3799004
تاریخ :
کارشناسی داوری گل مشکوک السد به استقلال اقتصاد ایران: السد قطر در شرایطی مقابل استقلال به گل رسید که به نظر می‌رسید پیش از وارد شدن توپ به دروازه خطایی روی حسینی صورت گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرورزشی: السد قطر در شرایطی مقابل استقلال به گل رسید که به نظر می‌رسید پیش از وارد شدن توپ به دروازه خطایی روی حسینی صورت گرفته است.

نوذر رود نیل کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره صحنه به ثمر رسیدن گل السد قطر پیش از اینکه توضیح بدهد آیا خطا صورت گرفته یا نه در ارتباط با پرش دروازه‌بان برای دفع توپ اظهار داشت: طبق قانون فوتبال در بحث داوری همیشه دروازه‌بان وقتی برای دفع توپ به هوا بلند می‌شود هیچکس نباید با او برخورد داشته باشد چون تعادلش را از دست می‌دهد.

وی افزود: با توجه به چنین قانونی داور باید در حین زدن ضربه ایستگاهی روی دروازه، ۵۰ درصد از افکار و تمرکزش را روی دروازه‌بان بگذارد تا کسی تعادل او را بر هم نزند. اما وقتی دروازه‌بان روی زمین باشد مثل یک فوتبالیست عادی می‌توان به او تنه زد و شرایط کاملاً متفاوت خواهد بود.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان با ذکر یک مثال گفت: وقتی یک کشتی بزرگ را با جرثقیل به هوا بلند کنید با یک انگشت تکان می‌خورد اما وقتی روی زمین باشد صدها تریلی و جرثقیل هم نمی‌توانند کشتی را تکان بدهند. این یک مثال واضح برای برهم خوردن تعادل دروازه‌بان روی هواست.

وی درباره این صحنه گفت: وقتی حسینی به هوا بلند شد تا توپ را دفع کند به دلیل برخورد با بازیکن تیم السد ضربه مشتش درست روی توپ فرود نیامد که این می‌توانست خطا باشد.‌ اما اینکه چرا داور قبول کرد و داوران بیرون از زمین هم نظری در رابطه با این موضوع نداشتند و داور را صدا نزدند و گل را بلافاصله تایید کردند جای سوال دارد.