تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3798979
شناسه : 3798979
تاریخ :
ضربه‌ای جدید به صنعت خودروسازی آلمان وارد شد اقتصاد ایران: گروه فولکس‌واگن آلمان به‌دلیل تقاضای ضعیف در بازار خودروهای سواری، پیش‌بینی سود سالانه خود را برای دومین بار در سال جاری میلادی کاهش داد که نشان‌دهنده ضربه دیگری به صنعت خودروسازی این کشور بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، گروه فولکس‌واگن آلمان به‌دلیل تقاضای ضعیف در بازار خودروهای سواری، پیش‌بینی سود سالانه خود را برای دومین بار در سال جاری میلادی کاهش داد که نشان‌دهنده ضربه دیگری به صنعت خودروسازی این کشور بود.

فولکس‌واگن اکنون انتظار دارد حاشیه سود عملیاتی 5.6 درصد باشد. این در حالی است که در ماه ژوئیه زمانی که این شرکت بخشی از پیش‌بینی‌های خود را به‌دلیل هزینه‌های مرتبط با تعطیلی یک کارخانه آئودی در بلژیک کاهش داد، پیش‌بینی کرده بود این رقم تا 7 درصد برسد.

بر اساس این گزارش، هر سه خودروساز بزرگ آلمان یعنی شرکت‌های فولکس‌واگن، مرسدس بنز و بی‌ام‌و در ماه‌های اخیر درباره سود خود هشدار داده‌اند.

هرکدام از این شرکت‌ها با فروش ضعیف در چین مواجه هستند، جایی که خریداران به‌دلیل بحران عمیق املاک و مستغلات از خرید خودداری می‌کنند.

افزایش رقابت در فروش خودروهای الکتریکی نیز تخفیف‌های شدید و کاهش حاشیه سود را به‌همراه داشته در حالی که کاهش اعتماد مصرف‌کننده تقاضا برای خودروهای با موتور احتراقی را نیز کاهش داده است.

کاهش پیش‌بینی فولکس‌واگن چالش‌های بیشتری را برای الیور بلوم، مدیرعامل این شرکت، ایجاد کرده است. وی پیش‌تر هشدار داده بود که هزینه‌ها در آلمان بیش از حد زیاد است و رشد تقاضا برای خودروهای الکتریکی کند شده و تولیدکنندگان چینی به سرکردگی شرکت بی‌وای‌دی به اروپا هجوم آورده‌اند.

این خودروساز برای اولین بار در حال بررسی احتمال تعطیلی چندین کارخانه در آلمان است و تعهدات طولانی‌مدت امنیت شغلی را لغو کرده، و این در حالی است که تلاش می‌کند رقابتی‌تر شود.

مدیران فولکس‌واگن اشاره کرده‌اند که ظرفیت دو کارخانه این شرکت بیش از نیاز فعلی است، که ممکن است این شرکت را به یک درگیری طولانی‌مدت با اتحادیه‌های قوی کارگری بکشاند.

فولکس‌واگن اعلام کرد که برند خودروهای سواری اصلی این شرکت و واحد خودروهای تجاری آن عملکرد کمتر از حد انتظار داشته‌اند.

انتهای پیام/