تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3798917
شناسه : 3798917
تاریخ :
«استولتنبرگ» اعضای ناتو را به ارسال کمک برای اوکراین فراخواند اقتصاد ایران: دبیرکل کنونی ناتو امروز در مصاحبه ای گفت: کشورهای عضو ناتو نباید با الفاظ هسته‌ای روسیه از کمک نظامی بیشتر به اوکراین منصرف شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو امروز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: کشورهای عضو ناتو نباید با الفاظ بی پروای هسته‌ای روسیه از کمک نظامی بیشتر به اوکراین منصرف شوند.

دبیرکل کنونی ناتو این سخنان را در واکنش به بیانیه هفته گذشته ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه روسیه در صورت اصابت موشک‌های معمولی می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند و اینکه مسکو هرگونه حمله به خود را که توسط یک قدرت هسته‌ای پشتیبانی می‌شود، حمله مشترک تلقی کرده و به آن واکنش نشان خواهد داد، مطرح کرد.

ینس استولتنبرگ، در ادامه اضافه کرد: هر بار که ما تسلیحات جدیدی را برای اوکراین اعم از تانک‌، سلاح‌های دوربرد و یا (جنگنده‌های) «اف- ۱۶» ارسال می‌کنیم، روس‌ها تلاش می‌کنند تا از این اقدام جلوگیری کنند.

وی ادعا کرد که مسکو موفق نشده است از تلاش‌های ما جلوگیری کند و نمونه اخیر نیز نباید مانع از ارائه کمک‌های کشوهای عضو ناتو به اوکراین شود.

استولتنبرگ، نخست وزیر سابق نروژ، گفت که بزرگ‌ترین خطر برای ناتو، پیروزی پوتین در اوکراین خواهد بود.

وی گفت: در یک جنگ، هیچ گزینه بدون خطری وجود ندارد.