تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3798832
شناسه : 3798832
تاریخ :
برونشیت چیست و چه علایمی دارد؟ اقتصاد ایران: برونشیت التهاب پوشش لوله‌های برونش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

زندگی سلام: برونشیت التهاب پوشش لوله‌های برونش است. این لوله‌ها هوا را به ریه‌ها داخل و از آن‌ها خارج می‌کنند. افرادی که برونشیت دارند معمولاً سرفه‌هایی با مخاط غلیظ دارند که ممکن است تغییر رنگ دهد. برونشیت ممکن است به طور ناگهانی شروع شود و کوتاه مدت (برونشیت حاد) باشد یا به تدریج شروع شود و طولانی مدت (برونشیت مزمن) شود.

علت برونشیت ریه

اغلب، همان ویروس‌هایی که عامل سرماخوردگی یا آنفلوآنزا هستند  باعث برونشیت حاد می‌شوند؛ اما گاهی اوقات حتی باکتری‌ها نیز می‌توانند این بیماری را ایجاد کنند. در هر دو مورد، همان‌طور که بدن شما با میکروب‌ها مبارزه می‌کند، لوله‌های برونش متورم می‌شوند و مخاط بیشتری تولید می‌کنند. این بدان معناست که شما منافذ کوچک تری برای به جریان افتادن هوا دارید و این مسئله ممکن است تنفس را سخت‌تر کند.

علل برونشیت مزمن

استشمام آلودگی هوا و چیزهای دیگر مانند بخارات شیمیایی یا گرد و غبار که به مرور زمان ریه‌های شما را آزار می‌دهد. سیگار کشیدن یا تنفس دود سیگار دست دوم و ماری جوانا برای مدت طولانی و استفاده از سیگارهای الکترونیکی.

آیا برونشیت مسری است؟

با این‌که این بیماری مسری نیست، ممکن است ویروس‌ها و باکتری ‌هایی را که باعث برونشیت می‌شوند به افراد دیگر منتقل کنید. به عنوان مثال، اگر یک ویروس آنفلوآنزا باعث برونشیت شما شده باشد، دیگران نیز ممکن است از طریق شما به آنفلوآنزا مبتلا شوند اما علایم برونشیت را نخواهند داشت.