تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3798798
شناسه : 3798798
تاریخ :
کارشناس یمنی: شهادت نصرالله زمینه‌ساز نابودی اسرائیل است اقتصاد ایران: «محمد الوجیه»، تحلیلگر یمنی مسائل غرب آسیا در ویدئویی تحلیلی برای خبرگزاری تسنیم به تشریح دستاوردهای حزب الله لبنان در دوران رهبری سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله پرداخت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم،«محمد الوجیه»، تحلیلگر یمنی مسائل غرب آسیا در ویدئویی تحلیلی برای خبرگزاری تسنیم به تشریح دستاوردهای حزب الله لبنان در دوران رهبری سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله پرداخت.

 

.

 

این کارشناس یمنی ضمن بیان تسلیت خود به سبب ضایعه شهادت سید حسن نصرالله، از شکست های متعدد رژیم صهیونیستی برابر مقاومت اسلامی لبنان از زمان آغاز مسئولیت دبیرکلی حزب الله در سال 1992 یاد کرد.

الوجیه با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000، شکست صهیونیست‌ها در نبرد 33 روزه سال 2006، و ورود حزب‌الله به نبرد پشتیبانی از نوار غزه در 8 اکتبر 2023 از این رخدادها به عنوان درخشان‌ترین نقاط عطف کارنامه حزب‌الله لبنان در دوران رهبری سید حسن نصرالله یاد کرد.

وی مشارکت مقاومت اسلامی لبنان در نبرد طوفان الاقصی را که منجر به هلاکت و زخمی شدن صدها افسر و نظامی صهیونیست و ضربات پیاپی به مراکز و مقرهای نظامی ارتش اسرائیل و آوارگی بیش از 250 هزار شهرک نشین صهیونیست در شمال سرزمین‌های اشغالی شد را نشانه‌ای از مشارکت پررنگ حزب‌الله در یاری مردم غزه دانست.

این کارشناس یمنی تداوم ضربات نظامی و اطلاعاتی حزب‌الله را در طول دهه‌های متمادی نشانه فروپاشی افسانه شکست‌ناپذیری و برتری اطلاعاتی و نظامی رژیم صهیونیستی در منطقه دانست.

وی در تشریح دلایل ترور دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان توسط صهیونیستی اظهار داشت: سید حسن نصرالله به معنای واقعی کلمه تهدیدی وجودی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت و به همین دلیل اسرائیل از سرویس‌های جاسوسی و اطلاتی بین المللی استفاده کرد تا با کمک متحدین خود، ایشان را به شهادت برساند.

 

محمد الوجیه در فراز پایانی صحبت‌های خود شهادت دبیرکل حزب الله را زمینه‌ساز نابودی رژیم صهیونیستی و تحقق نفرین نابودی اسرائیل در دهه هشتم تاسیس آن براساس گفته‌های سردمداران این رژیم دانست.

انتهای پیام/