تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3798751
شناسه : 3798751
تاریخ :
آیفون ۱۶ پرومکس تاج پادشاهی را بر سر گذاشت! اقتصاد ایران: بر اساس تست های انجام شده روی باتری آیفون ۱۶ پرو مکس – iPhone ۱۶ Pro Max این گوشی را باید پادشاه جدید گوشی های موبایل در بخش شارژدهی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گجت‌نیوز: با انتشار نتایج نخستین تست های باتری آیفون ۱۶ پرو مکس، قدرتمندترین و گران‌قیمت‌ترین پرچمدار اپل در سال ۲۰۲۴ به نظر می‌رسد کمپانی کوپرتینویی بار دیگر توانسته در بخش شارژدهی گوی سبقت را از رقبای اندرویدی‌اش برباید. این گوشی علیرغم داشتن باتری کوچکتر در مقایسه با برخی رقبا توانسته شارژدهی بهتری نسبت به رقبای خود ارائه دهد.

نتایج تست باتری آیفون ۱۶ پرو مکس؛ درخشان و پرچمدار!

ظرفیت باتری گوشی iPhone ۱۶ Pro Max حدود ۴۶۸۵ میلی آمپر ساعت عنوان شده که در مقایسه با اکثر پرچمداران امروز اندرویدی کوچک‌تر است. در عین حال عملکرد این باتری در بنچمارک‌های انجام‌شده سرآمد بوده است. آیفون ۱۶ پرو مکس موفق شده در تست های باتری وبسایت معتبر Tom’s Guide شارژدهی ۱۸ ساعت و ۶ دقیقه‌ای را ثبت کرده و از وان پلاس ۱۲ به‌عنوان صدرنشین پیشین این تست (۱۷ ساعت و ۳۷ دقیقه) عبور کند.

از سوی دیگر پرچمداران برندهای دیگری مثل سامسونگ یا حتی آیفون ۱۶ پلاس همگی شارژدهی در محدوده ۱۶ الی ۱۷ ساعت ارائه کرده و با اختلاف، پایین‌تر از مدل Pro Max آیفون ۱۶ ایستادند. برای مقایسه بد نیست بدانید که آیفون ۱۵ پرو مکس، پرچمدار سال گذشته آیفون شارژدهی حدودا چهار ساعت کمتر از مدل ۱۶ پرو مکس را به ثبت رسانده که حاکی از دستاورد شگفت‌انگیز اپل طی تنها یک سال است.

از سوی دیگر، آیفون ۱۶ استاندارد نیز نسبت به سال گذشته با افزایشی یک ساعته در شارژدهی همراه شده و مدل پلاس نیز حدودا دو ساعت بیشتر از آیفون ۱۵ پلاس شارژدهی دارد.

بررسی دقیق‌تر شارژدهی iPhone ۱۶ Pro Max

به‌جز Tom’s Hardware، وبسایت فون آرنا نیز دیگر پایگاه معتبری است که نتایج بررسی تخصصی خود روی باتری آیفون ۱۶ پرو مکس را منتشر کرده است. آزمایش این وبسایت در دسته‌های مختلفی مثل گشت و گذار در اینترنت، استریم محتوای یوتیوب و گیمینگ سه‌بعدی انجام شده و عملکرد پرچمداران مهم این روزهای بازار را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

در تست گشت و گذار در اینترنت، آیفون ۱۶ پرو مکس شارژدهی حدودا ۲۲ ساعت و ۳۹ دقیقه‌ای را ثبت کرده و با اختلافی قابل توجه نسبت به نزدیک‌ترین رقیب در جایگاه نخست ایستاد. از طرف دیگر در بخش استریم محتوای یوتیوب نیز آیفون ۱۶ پرو مکس با ثبت شارژدهی ۱۰ ساعت و ۲۴ دقیقه‌ای در رده نخست قرار گرفت. با این وجود در تست اجرای بازی‌های سه‌بعدی، پرچمدار اپل شارژدهی ۱۲ ساعت و ۴ دقیقه‌ای را ارائه کرده و با اختلافی قابل توجه پشت سری گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ قرار گرفت.

جدول زیر شارژدهی باتری تعدادی از پرچمداران مهم سال ۲۰۲۴ بازار را با یکدیگر مقایسه می‌کند.

مدل گوشی     گشت و گذار در اینترنت     استریم یوتیوب     بازی سه‌بعدی (۶۰ هرتز)

آیفون ۱۶ پرو مکس        ۲۲:۳۹                       ۱۰:۲۴                        ۱۲:۰۴

گلکسی اس ۲۴ پلاس     ۲۰:۴۱                    ۸:۲۰                          ۱۱:۵۲

گلکسی اس ۲۴ اولترا     ۲۰:۰۶                    ۸:۱۸                          ۱۳:۵۳

آیفون ۱۵ پرو مکس       ۱۹:۲۰                     ۹:۴۵                         ۹:۳۶

پیکسل ۹ پرو                ۱۸:۵۲                         ۹:۲۴                     ۱۰:۰۴

وان پلاس ۱۲                ۱۸:۱۴                    ۱۳:۳۷                         ۹:۴۳

آیفون ۱۶ پلاس             ۱۸:۰۵                   ۱۰:۲۴                          ۱۰:۳۲

زمانی به عملکرد خیره‌کننده باتری آیفون ۱۶ پرو مکس بیشتر پی خواهیم برد که ظرفیت آن را با رقبا مقایسه کنیم. پرچمدار اپل همان‌طور که اشاره شد یک باتری ۴۶۸۵ میلی آمپر ساعتی دارد؛ درحالیکه گلکسی اس ۲۴ اولترا ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، پیکسل ۹ پرو ایکس ال ظرفیتی ۵۰۶۰ میلی آمپر ساعتی و وان پلاس ۱۲ نیز ظرفیتی ۵۴۰۰ میلی آمپر ساعتی دارند. این راندمان فوق‌العاده بالای باتری iPhone ۱۶ Pro Max بیش از هرچیز به مصرف پایین تراشه A۱۸ Pro و بهینه‌سازی‌های متعدد سیستم عامل آی او اس ۱۸ مرتبط است.

بعید به نظر می‌رسد که تا پیش از رونمایی وان پلاس ۱۳، گوشی آیفون ۱۶ پرو مکس رقیبی در بخش شارژدهی باتری داشته باشد. بنابراین اگر دنبال یک گوشی پرچمدار با بهترین عملکرد باتری هستید، این گوشی احتمالا بهترین گزینه حال حاضر در بازار است.