تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798742
شناسه : 3798742
تاریخ :
بهره منهدی بیماران نشاندار کاشت حلزون از خدمات رایگان بیمه سلامت اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیماران نشاندار جراحی کاشت حلزون به‌صورت رایگان از خدمات صندوق صعب‌العلاج در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کرمی زنجانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات بیمه سلامت به ناشنوایان اظهار کرد: در راستای حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، بیماران کم شنوا از طریق شناسایی و نشان‌دار شدن مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند.

وی هدف از این نشان حمایت مالی در هزینه‌های درمان و توانبخشی بیمه شدگان نیازمند را ارائه خدمات کاشت حلزون شنوایی و تعویض پردازشگر خارجی حلزون شنوایی عنوان کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تصریح کرد: بیماران نشاندار شده جراحی کاشت حلزون به‌‎صورت رایگان با ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج (در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی) بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون اگر نیاز به تعویض داشته باشد سازمان بیمه سلامت تا سقف مشخص شده از این بیماران حمایت می‌کند.

کرمی خاطرنشان کرد: همچنین همه هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور قابل پرداخت است.

وی یادآور شد: در صورت اختلالات شنوایی بیمار بعد کاشت حلزون جهت بهره‌مندی از خدمات بیمه سلامت می‌تواند به مراکز توانبخشی (گفتار درمانی و…) طرف قرارداد با بیمه سلامت مراجعه کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان عنوان کرد: بیمه شدگان مشمول، شامل همه کودکان که در سن کمتر از ۴ سال در مرکز کاشت حلزون شنوایی تشکیل پرونده داده‌اند و همچنین افراد بیمه شده یکی از سازمان‌های بیمه‌گر پایه (بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح) است.

کرمی زنجانی تصریح کرد: تشخیص و درمان به موقع کم شنوایی شدید و یا عمیق کودکان که دارای اثرات مطلوب بر توانمندی شنیداری گفتاری و ادراک این بیماران داشته اهمیت ویژه‌ای به لحاظ اجتماعی و اقتصادی (کاهش آسیب و رفع ناتوانی) دارد.

وی یادآور شد: بیمه‌شدگان گرامی می‌توانند با شماره‌گیری ۱۶۶۶ که سامانه پاسخگویی ۲۴ ساعته و آنلاین بیمه سلامت است مشکلات و سوالات خود را مطرح و در اسرع وقت توسط کارشناسان پاسخ خود را دریافت کنند.