تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798667
شناسه : 3798667
تاریخ :
توفان اصفهان را در می‌نوردد اقتصاد ایران: اصفهان- اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت وقوع ناپایداری‌های به صورت وزش باد شدید، تندباد و توفان همراه با خیزش گردوخاک تا پایان هفته جاری هشدار سطح زرد صادر کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که بر اثر گرادیان فشاری از بعد از ظهر فردا سه‌شنبه تا پنجشنبه (دهم تا دوازدهم مهرماه) وزش باد شدید، تندباد و توفان‌های موقت همراه با خیزش گرد و خاک محلی به ویژه نیمه غربی و مرکزی و جنوبی استان را در می‌نوردد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان اوج فعالیت این سامانه روز چهارشنبه است و به ویژه کلانشهر اصفهان، فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، برخوار (دولت آباد)، نجف آباد، کبوتر آباد، شهرضا، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، شاهین شهر و میمه، ورزنه، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، بویین میان دشت، اسلام آباد موگویی، گلپایگان، فریدونشهر، نائین و کوهپایه را در بر می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به احتمال اختلال در حمل و نقل جاده‌ای، آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، خسارت دیدن محصولات و صنعت کشاورزی، وقوع حادثه در کوهنوردی و سقوط از ارتفاع و پرت شدن اشیا از ارتفاع و خسارت به گلخانه‌ها هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان طی پایان هفته در عبور و مرور جاده‌ای احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین بر لزوم خودداری از صعود به ارتفاعات، توقف در کنار سازه‌های غیر مستحکم و درختان کهنسال، اجرای تمهیدات لازم جهت حفاظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گردوخاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک یا استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک تاکید کرده است.